Navigatiesysteem Range Rover P38 Bouwjaar 2000

Range Rover P38 handleidingen, instructieboekjes, owners manual en werkplaatshandboeken
FERRE

Navigatiesysteem Range Rover P38 Bouwjaar 2000

Bericht door FERRE »

Ik heb vorige week een Range Rover P38 2.5 DSE Automaat gekocht, met aan boord een ingebouwd( vanuit fabriek) navigatiesysteem.
Uitzonderlijk, werd mij verteld. Waar of niet waar?
Er zat helaas géén handleiding bij de wagen.
Ik zou graag weten welk model en type van navigatiesysteem dit is, en ook waar ik eventueel een handleiding kan vinden( lees kopen), eventueel downloaden.
De interface geeft nogal wat duistere kleuren, zoals bruin en groen, en daardoor zijn de straatnamen niet altijd even duidelijk.De gesproken taal is Engels.
Ik vraag mij af, of er in de plaats van het huidige model, een recenter type kan in geplaatst worden met een betere interface?
Mvg,

Ferre ;)
cissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:27

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door cissen »

beste,

Ik heb zelf ook een p38 van het jaar 2000 maar de benzine versie
en er zit ook een ingebouwde nagigatie in.
Normaal gezien zit de cd-lader in de koffer en daar zie je het type opstaan.
Bij mij is het een vdo d ayton MS 5000
meer info op
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 000-NL.pdf
Heb zelf deze laten upgraden en nieuwe kaarten gekocht en ben nu zeer tevreden van deze gps.
Het enige nadeel bij is dat ik mijn scherm niet kan afregelen daar ik anders een heel stuk van mijne tableau moet
demonteren.

mvg.

Francis
FERRE

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door FERRE »

Dag Francis,
bedankt voor uw reactie. De lader zit bij mij ook in de koffer ingebouwd, maar daarop kan ik geen enkel kenmerk lezen, ook niet op het navigatiesysteem itself.
Volgens Navteq is het een VDO Dayton Carin systeem. De taal is nu helaas in het Engels. Ik vraag mij nu af, mocht ik bij Navteq een upgrade kopen ( Nederlands), blijft de taal dan Engels, of is de taal onafhankelijk
van de CD die je erin steekt? :?:
cissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:27

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door cissen »

zal eens kijken als ik iets terug kan vinden in de instellingen.
laat zeker nog iets weten.
Mathijs4600
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
Locatie: omgeving Roosendaal

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door Mathijs4600 »

Het is een omgebouwde carin 520/522 wat er in zit. (Deze is ook voor de Renault omgebouwd en heette toen Carminat.)
De basis van het systeem is de VDO-Dayton Carin, maar de software van VDO slikt die niet.
Wat je nu zou kunnen proberen, is een oude Carin 520/522 zien te vinden, en te kijken of deze twee uitwisselbaar zijn.
Voor de Carin is software versie 4.9 de laatst uitgebrachte, en daarmee is dan de Nederlandse taal te kiezen.

De taal is niet te veranderen met het erin stoppen van een andere navigatie cd.
Daar heb je een cd voor nodig met de besturing software, en of daar een Nederlandse taalmodule op staat, weet ik niet.

Zie wel eens een P38 staan met een ms5000 systeem netjes weggebouwd in het vakje naast het klokje. Monitor past net.
Jammer genoeg heb ik nog nooit de eigenaar van die auto gezien, anders had ik hem wel gevraagd hoe hij het gedaan had. (staat soms bij Albert Heijn)
Misschien maar eens op wacht staan ;-)
(kan ik hem gelijk op dit forum wijzen)
Epsom Green -- 4.6HSE -- 1999 -- Afbeelding
cissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:27

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door cissen »

ik heb zo een ms 5000 netjes ingebouwd naast mijn klokje
maar ik denk dat het standaard erin zat in de 4.6hse van 2000
of ben ik mis?
zijn er nog andere gps-en in de p38?
en inderdaad moet je de taal via de software upgrade doen, vind dat nergens terug in de menu.
Maar dat heb ik laten doen in een erkende zaak.
en gelukkig want hij is vastgelopen en ze hebben hemmogen opsturen.
Mathijs4600
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
Locatie: omgeving Roosendaal

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door Mathijs4600 »

Die monitor van de MS5000, de MM5000, is niet standaard bij mijn weten maar een stukje huisvlijt.
De originele monitor zou kleiner zijn en met een aantal knopjes aan de zijkant.
RangeRover Carin 1999 navigation system
RangeRover Carin 1999 navigation system
rangeRover_Carin_1999_navigation_system.jpg (50.62 KiB) 1882 keer bekeken
RangeRover Carin II 2000 navigation system
RangeRover Carin II 2000 navigation system
RangeRover_Carin_II_2000_navigation_system.jpg (28.9 KiB) 1882 keer bekeken
Zelf heb ik de MM5300 monitor, die is gelijk aan de MM5000 maar dan in het zwart, naast dat vakje zitten. Als pc de MS5200, dus met geheugen kaartje ipv cd/dvd en met ingebouwde TMC ontvanger voor file informatie, flitscontroles en parkeerplaatsen zoeken.
Zo'n TMC ontvanger kan ook op de MS5000, al krijg je daar geen flitscontroles op door.
20081009_160903_2.jpg
(110.05 KiB) 61 keer gedownload
Dat updaten is inderdaad riskant, heb er al een aantal ge-updated, en het is echt een kwestie van geduld en vooral nergens aanzitten wat stroom kan gebruiken gedurende het updaten. Gelukkig nog nooit misgegaan. Laatste versie voor de 5000 serie is 7.6
Epsom Green -- 4.6HSE -- 1999 -- Afbeelding
cissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:27

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door cissen »

zie hier een foto van mijn MS 5000 inbouw.
wagen staat beetje vuil door de verbouwingen
Bijlagen
gps.JPG
gps.JPG (79.04 KiB) 1880 keer bekeken
Mathijs4600
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
Locatie: omgeving Roosendaal

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door Mathijs4600 »

Dat is een heel klein schermpje zo te zien, geen MM5000 volgens mij.
Denk dat iemand heeft zitten knutselen. Staat het scherm trouwens in de 4:3 modus ipv de 16:9 modus ?
Dit naar aanleiding van de zwarte balken naast het zichtbare gedeelte van het scherm, kan niet goed zien of dat plastic is van de behuizing of van het lcd scherm.
Vergelijk het eens met het beeldoppervlak van mijn foto, dat zou gelijk aan elkaar moeten zijn.
Als dat zwarte het plastic is van de lcd, dan kun je hem in de 16:9 modus zetten (beeldvullend).
Dat gaatje rechts is zeker voor de infrarood ?


@Ferre : Handleiding heb ik wel, maar in het engels als PDF bestand. Kan ik helaas met de huidige instellingen van het forum niet als bijlage doen (PDF is uitgeschakeld hier en bestand is ongeveer 1MB terwijl maximaal 256KB toegestaan is.
Voor handleiding van de auto, zie dit topic : NL handleiding (in PDF)

Even zitten zoeken, hier plaatjes van een originele inbouw:
Bijlagen
2000 systeem
2000 systeem
rr-2000-navischerm.jpg (46.13 KiB) 1877 keer bekeken
1999 systeem
1999 systeem
rr-1999-navischerm.jpg (46.18 KiB) 1877 keer bekeken
Epsom Green -- 4.6HSE -- 1999 -- Afbeelding
FERRE

Re: Navigatiesysteem P38 Bouwjaar 2000

Bericht door FERRE »

Aan allen bedankt voor de vele reacties!
Ik zie dat ik dezelfde monitor en systeem als wmp.Display waar - MENU Landrover - op vermeld staat.
Aan wmp: je schrijft: Ferre, Handleiding heb ik wel, maar dan in het Engels.
Blijkbaar lukt dit niet om het PDF bestand op het forum te zetten. Maar zou je dit dan eventueel niet eventjes naar mij kunnen mailen?

Technisch gezien ben ik een leek, daarom deze vraag: hoe werkt dat eigenlijk om software te updaten?
Zou het graag in het Nederlands horen.

Mvg,
Ferre
Laatst gewijzigd door FERRE op 30 nov 2009 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie