Door alle verhalen wil ik eerst eea zeker weten.
Ik heb een 4-deurs '83 automaat uit UK (klopt volgens VIN nr), heb hier motor(nu 3.9 efi autom.) en aandrijfgedeelte vervangen voor nieuwere. tot zover ok.
Is het een probleem als een originele 4-deurs dan ook nog een andere (nieuwere) 4-deurs koets heeft ? is duidelijk anders, maar klopt kenteken technisch. of niet?
4-deurs kent met '90 koets
Re: 4-deurs kent met '90 koets
Simpel antwoord:Nee!
Als datum 1e toelating 1983 is, heb je een probleem zodra de auto bij de RDW komt.
Hij voldoet niet meer aan de 1/3 2/3 regeling.
Je moet ook aankunnen tonen uit welke auto de motor komt. hetzelfde geldt voor de koets.
Denk erom dat de originele vin plate onder de motorkap zit en dat de vin plate van de nieuwe koets in de auto ligt.
Als alle onderdelen bekend zijn kan de RDW het kenteken veranderen in het bouwjaar van de koets.
Dus niet langs de RDW, dan is er niets aan de hand
Als datum 1e toelating 1983 is, heb je een probleem zodra de auto bij de RDW komt.
Hij voldoet niet meer aan de 1/3 2/3 regeling.
Je moet ook aankunnen tonen uit welke auto de motor komt. hetzelfde geldt voor de koets.
Denk erom dat de originele vin plate onder de motorkap zit en dat de vin plate van de nieuwe koets in de auto ligt.
Als alle onderdelen bekend zijn kan de RDW het kenteken veranderen in het bouwjaar van de koets.
Dus niet langs de RDW, dan is er niets aan de hand
Re: 4-deurs kent met '90 koets
ha, bedankt voor snelle reactie.
motor loopt niet meer zo soepel, dus moet toch eea aanpakken. Zou dus beste zijn om de oude motor terug te lepelen? (is trouwens niet bekend uit welk RR die komt, maar is wel 3.5 van voor '86). Moet ik dan ook originele assen hebben? moet toch naar de rdw voor uitbouwkeuring lpg.
motor loopt niet meer zo soepel, dus moet toch eea aanpakken. Zou dus beste zijn om de oude motor terug te lepelen? (is trouwens niet bekend uit welk RR die komt, maar is wel 3.5 van voor '86). Moet ik dan ook originele assen hebben? moet toch naar de rdw voor uitbouwkeuring lpg.