Oriënteren op een Classic is wel lastig....

Informatie over wetgeving (RDW) en belasting bij klassiekers / oldtimers
Plaats reactie
deusjevo
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2019 22:54

Oriënteren op een Classic is wel lastig....

Bericht door deusjevo »

Ik zal mij even voorstellen, Eric, mijn forumnaam is deusjevo.
Imderdaad, van die geinige 2 cylinder boxer motortjes met Citroën embleem.
Heb een paar eenden, een Citroën GS en een Citroën CX gehad en ik rijd nu rond in een Citroën Dyane uit 1968.

Eigenlijk ben ik een soort van op zoek naar meer informatie over de Range Rover Classic.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren maar ben nu een beetje de weg kwijt.
Vaak zijn ze belastingvrij, een koets uit bijvoorbeeld 1993 op een chassis uit 1976 zoals deze die op Marktplaats staat.

http://link.marktplaats.nl/m1424207416

Niets vreemd voor mij want gebeurd in de eendenwereld ook wel.
Ik meen dat er 1/3 van de auto veranderd mag zijn vanuit RDW gezien.
Dus of nieuwe koets, of andere motor of ander chassis?

Maar, wat zijn nou de risico’s bij aankoop van bijvoorbeeld zo’n RR uit de link hierboven?
Vierdeurs Classics waren er nog niet in 1976 dus de koets is vernieuwd, staat ook in de advertentie vermeld.
Maar, nu zit er ook een 3,9 liter V8 i.p.v. een 3,5 V8 in en die 3,9 liter was er ook nog niet in 1976 dus dat is alweer een 1/3 dus totaal 2/3.
Wat kunnen nou de consequenties zijn van zo’n aankoop hierboven of zijn die er niet, ben alle onderwerpen in deze sectie RDW van dit forum al doorgelopen maar kom er niet uit.

Deze zomer gaan wij op vakantie naar Frankrijk en ga daar ook wat rond kijken naar Classics, ze komen er nog wel eens voor.
Invoeren van een originele 2 deurs Classic is wellicht ook een mogelijkheid maar ja, dan moet je weer langs die RDW en voor je het weet zit je met een ton of 2 oud ijzer...

Hopelijk krijg ik zo wat duidelijkheid hoewel deze vraag vaak al vaker voorbij is gekomen.
Range Rover Classic 300Tdi 1972 in Epsom Green ;)
deusjevo
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2019 22:54

Re: Oriënteren op een Classic is wel lastig....

Bericht door deusjevo »

Altijd fijn, die vele reacties :lol:

Ben ondertussen geslaagd voor een RR Classic uit 1972 in de kleur Epsom Green.
Range Rover Classic 300Tdi 1972 in Epsom Green ;)
Plaats reactie