1977 Range ROver Classic V8 project

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
sjoerdm
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2018 11:52

1977 Range ROver Classic V8 project

Bericht door sjoerdm »

Eind 2018 heb ik in Belgie een 1977 RRC gekocht met Frans kenteken (Carte Grise aanwezig). In dit topic wil ik de werkzaamheden aan de auto bijhouden en delen.
De auto staat bij de garage waar ik ook het onderhoud van mijn DIsco II laat doen droog en warm. Tussen de bedrijven door wordt er aan de auto gewerkt. Ik koop de onderdelen grotendeels zelf (in Engeland).

De auto is oorspronkelijk van een Electriciteits installatie maatschappij geweest. Zo te zien is de auto nauwelijks gebruikt. Het chassis is keihard, de motor en bak hebben nauwelijks gebruikssporen (koppeling nog zo goed als nieuw), de vloeistoffen waren als nieuw en de motor draait rond. De Kilometerteller geeft 44K aan, dat zou wel eens de actuele kilometerstand kunnen zijn. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de bestuurdersdeur volledig klemvast zat, toegang was alleen mogelijk via de passagiersdeur.
IMG-20181122-WA0004 thumb.jpg
IMG-20181122-WA0009 thumb.jpg
IMG-20181126-WA0000 Thumb.jpg
IMG-20181127-WA0004 thumb.jpg
IMG-20190131-WA0004 thumb.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sjakie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2012 18:37

Re: 1977 Range ROver Classic V8 project

Bericht door sjakie »

Mooi project , wanneer wil je hem klaar hebben?
laro4x4
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2010 21:35

Re: 1977 Range ROver Classic V8 project

Bericht door laro4x4 »

Hoe gaat het met het projct?
sjoerdm
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2018 11:52

Re: 1977 Range ROver Classic V8 project

Bericht door sjoerdm »

Wat begon als een auto met stevig laswerk is uiteindelijk een complete restauratie geworden. Het uitzicht op een nette tweedeurs RRC motiveert me om er rustig mee door te gaan.

Inmiddels is er al een hele voorraad onderdelen beschikbaar om de auto weer op te bouwen. Het plaatwerk is grotendeels gerestoureerd en weer in de lak (originele kleur).

ALs extra's heb ik ook nog wat opties verzamels, onder andere
- Overdrive
- Standkachel
- Airco
Ik be benieuwd of dit allemaal gaat passen. Standkachel en AC vind ik niet zo super interessant maar lijkt me wel leuk om te proberen.

Wat ik wel wil doen is goede soundproofing, Heeft iemand aar ervaring mee?? mooie (retro??) radio, goede antenne (DAB??) en een carkit. Verder wil ik ook een alarm plaatsen.

Hieronder een foto van de huidige staat. De volgende stap is schooperen van het chassis
PXL_20210112_104128455.MP.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie