V8 eerste indruk revisie

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

V8 eerste indruk revisie

Bericht door BullFyin »

Beste RRC rijders,

Vandaag begonnen met het openen van m'n oude 3.5 V8........de eerste indruk is niet best een hoop ouwe troep in de kleppendeksels en de V Vally.
Ook zijn de hydraulische kleppenstoters ver van in goede staat, nokkenas is goed versleten.
Ik weet nu ook dat ik er goed aan gedaan heb om een andere V8 te plaatsen want dit wordt een volledige revisie.
Ik begrijp nu ook waarom hij maar op 4 cilinders liep, echt van alles uit gehaald om dit in orde te krijgen.
Zal wel even proberen om een paar foto,s te plaatsen. gaat nietttttt :?: :?: :?: :?: he he toch wel een linkje !

https://skydrive.live.com/redir?resid=A ... WCYPsxmg3Q
RRC 86 V8
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: V8 eerste indruk revisie

Bericht door Bacchus »

Mooi, zo'n afgeronde nokkenas! :-)

Veel "black sludge" ook?

Ga je je revisie helemaal zelf doen?
Heb je er nu een 3,9 in gelegd? En waarom niet met de injectie erbij?? Hoe bevalt dat?

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: V8 eerste indruk revisie

Bericht door BullFyin »

Hey Bart,

De motor zit idd lekker vol met ouwe smerige aangekoekte olie en verbrande olieaanslag, de nokkenas heeft zijn beste tijd gehad ik heb nog nooit zo'n ingesleten nokkenas gezien.
De hydraulische kleppenstoters daar hoor je gewoon de lucht door heen gieren als je een slag maakt en wat daarmee gebeurt is.............zit gewoon een soort roest aanslag op!
Ik heb de tuimelaars nog niet geïnspecteerd, maar de stalen hoedjes die daar inzitten zullen ook wel foetsie zijn, ze maken echt een minimale beweging bij een arbeidsslag.
Deze motor heb ik bij Dakar 4x4 gehaald in Westerbork, wist niet eens dat het een 3.9 is kwam ik pas achter toen ik het motor nmr checkte bij Rimmerbros.
Ik moet nog langs de RDW, maar daar wacht ik mee ivm de nieuwe MRB 2014 en wat daar uit komt ( LPG eruit en keuren).
De carb,s zaten er al op ivm de LPG denk ik (was Stromberg 175CD, nu SU HIF 44), maar het is een verademing zoals het nu rijdt .
Ik heb nog niet zoveel gereden hoor sinds hij erin zit ben meer aan het sleutelen met deze RRC. Ik wil eigenlijk ook eerst de oliepomp vervangen.
Je begint ergens aan en het word steeds meer.

Met de a.s. revisie heb ik geen haast hoor ( huis verbouwen),ik ga het idd zelf doen. Ben al tegen het eerste probleempje aangelopen, nml de dubbele poelie (airco).
Dus maar even op zoek naar een verlengde dop 27 :oops: voutje mijnerzijds, helemaal niet over nagedacht.

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Plaats reactie