Su carb,s .....

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Su carb,s .....

Bericht door BullFyin »

Zo vanmorgen aan de gang gegaan met het stationair lopen van de SU,s...............en dat viel niet mee!
Wat luistert dat nauw zeg halve mm te ver en de motor sloeg af, dus ik ben flink aan het pielen geweest.
Ook bleken de instel schroefjes voor het brandstof mengsel moervast te zitten, de rechter carb maakte een veel harder aanzuig geluid dan de linker, je begrijpt het al problemas in paradise!

Je moet echt een engelen geduld hebben en de moed niet verliezen om dit goed te fiksen, SU,s staan bekent dat
ze "makkelijk" zijn wat moet je dan allemaal niet uithalen om strombergs fatsoenlijk te krijgen

Maarja de 2 schroefjes voor de fijnafstelling iets ingedraaid zodat allebei de vlinderkleppen iets bediend werden, toen de schroef van de synchroon stang zo ingesteld dat hij ietsje het schuifje met veertje bediende.
Brandstofmengselschroefjes ingedraaid tot dat ik hoorde dat de gasschuif bewoog..........
Voorraadpotjes gecheckt ,starten maar zonder choke ............niet aan te krijgen.........choke erbij, jahoor lopen......wel 2000 toeren wat een herrie, choke uit toerental zakte iets in en de motor warm laten worden.
Eerst het mengsel afgesteld.....op gevoel( ga nog wel even langs de garage voor een co test ), daarna op gevoel en gehoor de 2 carb,s afgesteld........ Motor sloeg wel 30 x af ,beetje dit,beetje dat, beetje zus en een beetje zo.........
Resultaat, geen gesuis meer van de carb,s, loopt 700/800 toeren stationair , pakt niet direct op als je je gaspedaal volledig intrapt, houdt dus ietsje in.
Al met al ben ik redelijk tevreden met dit resultaat.

Groet Micel WaZ
RRC 86 V8
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Su carb,s .....

Bericht door Bacchus »

Well Done!!
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Su carb,s .....

Bericht door BullFyin »

Hey Bart,

Thanx! Leuke klus......ik had ze v/d week al gemonteerd en met choke bleef de motor lopen zonder choke pfffrrrrt doe het zelf maar.
Het is echt geen aanrader dit klusje hoor, volhouden en geduld is de remedie.
Belangrijkste heb ik voor elkaar.........
Nu nog even fijn afstellen, heeeeel voorzichtig ha ha ha.

Zonnig weekeind!

Groet, Michel vanaf de " beach"
RRC 86 V8
Plaats reactie