Range Rover Classic met BMW 525TDS

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
z-spec
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2010 09:01

Range Rover Classic met BMW 525TDS

Bericht door z-spec »

Mijn Range Rover BMW project begint alweer een heel eind te vorderen , de motor loopt als een zonnetje en heb hem alleen nog 5 cm naar voor moeten plaatsen .
Ik ben begonnen met een 4HP22 bak uit een Range Rover classic met een koppel omvormer van een BMW 524TD maar dit werkte niet , ik heb nu een 4HP24E uit een P38 gemonteerd met een grote koppelomvormer en een tussenplaat .
Deze wordt aangestuurd door een vrij programmeerbaar systeem van Compushift , werkt super ,
Als iemand nog ervaringen wil uit wisselen moet je maar even iets laten weten .
Gr. Ad
Gebruikersavatar
zwarteraro
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2012 10:47

Re: RR Classic met BMW 525TDS

Bericht door zwarteraro »

Een foto reportage zou mooi zijn!?
groet Frank.
z-spec
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2010 09:01

Re: RR Classic met BMW 525TDS

Bericht door z-spec »

Mijn project heeft weer een hele tijd stil gelegen , maar ga er toch weer aan beginnen ,
Door andere prioriteiten ligt het al weer meer dan twee jaar stil , zonde , maar in January begin ik weer ,
Ik heb het dashboard en kachel er uit liggen , dat is het eerste wat er moet gebeuren .
Iemand misschien ervaring met het om bouwen naar soft dash of disco 1 dash .

Interieur en dash is eigelijk nog het meeste werk , voor de rest nog een paar kleinigheidjes .
Ik zal binnekort wel een paar fotos posten .
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: RR Classic met BMW 525TDS

Bericht door BullFyin »

Dat wordt een hele klus............ik wilde het ook doen, werd me afgeraden door mensen die het wel gedaan hebben.
Je moet zoveel aanpassen, stuurinrichting, kachel met toebehoren eruit, bevestigingsbeugels, kabels, je kleurcoderingen kloppen niet meer.dus dat is ook al een uitdaging. Dan zit je ook nog met de BMW motor..................

In mijn speurtocht naar hoe en wat kwam ik er wel achter dat het dashboard van een disco 300 TDI het makkelijkst is.
Probeer dan ook het schutbord te verkrijgen en plaats deze, daar zitten alle beugels en ophangpunten al op.

Hou ons op de hoogte en succes met je project,

Groet Michel WaZ

Hier nog even en linkje naar een ander project van one-ten.nl Paul Stroink http://one-ten.nl/?/Afgeronde+projecten ... sh+300TDI/
RRC 86 V8
z-spec
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2010 09:01

Re: Range Rover Classic met BMW 525TDS

Bericht door z-spec »

Range Rover Classic.JPG
IMG_3134.JPG
IMG_3131.JPG
IMG_3130.JPG
Het is weer een hele tijd geleden maar mijn project heeft een paar jaar in de hoek gestaan .
Uiteindelijk wordt de Classic wel zoals ik hem bedoeld heb .
Bekleding moet er nog in en dan nog een lijstje van een A4tje afweken met kleine dingen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie