transmissie olieleiding gerepareerd!

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
marcvantveer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014 23:13

transmissie olieleiding gerepareerd!

Bericht door marcvantveer »

Vraag: wie kan mij adviseren over de transmissie olie leidingen die lek zijn en nergens meer te koop? Het gaat om de 2 leidingen die lopen van de automatenbak naar de oliekoeler die door de radiator heen loopt en er onder weer uitkomt en vervolgens naar de spiraalvormige oliekoeler achter de gril. De leidingen zijn gedeeltelijk van metaal met een paar haakse bochten erin en gedeeltelijk van rubber met aan beide kanten een conische aansluiting met moeren.
Het rubber is verteerd en inkorten is haast niet te doen. Misschien na laten maken en dan helemaal flexibel met koppelingen eraan?
Weet iemand een adres waar je dit kunt bestellen?
Het gaat om een 3,9 liter benzine motor uit 1993, alvast bedankt voor de moeite.
mvg Marc
Laatst gewijzigd door marcvantveer op 02 nov 2016 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: gecombineerde flexibele en vaste transmissie olieleiding lek

Bericht door 1korendijk »

Goedemorgen

Hydrauliekbedrijf in de buurt?
Landbouwmechanisatiebedrijf?


Groet Marcel
Groet Marcel
marcvantveer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014 23:13

Re: gecombineerde flexibele en vaste transmissie olieleiding lek

Bericht door marcvantveer »

Het probleem is opgelost: Uiteindelijk kwam ik bij Peter de Koning te Zuid-Beijerland uit, specialist in transmissie. Die heeft de leidingen ingekort en de leiding die door de radiateur heen loopt laten vervallen. Volgens hem koelt de transmissieolie in dat stuk leiding amper en de oliekoeler achter de gril werkt nog prima. Anders kun je die ook nog laten vervangen en dan koelt de olie zeker genoeg af.
De metalen of koperen leiding inkorten is goed te doen, maar het beste is om na het afzagen van de leiding aan het einde er een kraagje aan te maken met een speciaal stuk gereedschap. Dan de nieuwe flexibele slang er minimaal 4 cm over heen schuiven en met 2 slangenklemmen vast zetten. als je de motor start, dan staat er wel 4 bar druk schijnt.
Plaats reactie