Raambediening en logica ...

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
walterg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2018 13:05

Raambediening en logica ...

Bericht door walterg »

Toen ik vier jaar geleden mijn P38 met BMW turbodieselmotor kocht kon de linkerachterraam niet via de centrale console geopend of gesloten worden. Via de schakelaar in de achterdeur ging dat wel. Geen onoverkomelijk probleem dus. Kan een mens mee leven ;) en alle andere ramen reageerden wel op de centrale bediening, dus wat zou het.
Deze winter bleek mijn batterij dringend aan vervanging toe te zijn. Was telkens na een week helemaal plat. Dus nieuwe besteld en nadat de auto twee weken stroomloos had gestaan de nieuwe batterij geplaats.
En toen kwam de verrassing. De achterste venster werkt weer via de centrale console !!! Doch te vroeg gejuicht. Nu werkt de raam van de chauffeur niet meer :lol: :?: :mrgreen: Het oude probleem is blijkbaar overgesprongen op een andere venster, en dan liefst één waarvoor geen bedieningsknop in de deur zit...
Deze week de batterij losgekoppeld en enkele dagen zo laten staan in de hoop dat de computer zich reset. Na het terug aansluiten van de batterij blijft de chauffeursraam nog altijd potdicht. Geen klik, geen gekraak, niks... Alle andere vensters blijven wel reageren op de knoppen.
Misschien maar eens wat omwisselwerk in de bedieningsknoppen van de centrale bediening overwegen ? Of iemand anders een bruikbare tips ?
Hogenesch
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2017 19:38

Re: Raambediening en logica ...

Bericht door Hogenesch »

Vermoedelijk te maken met contact knopjes. Contact spray gebruiken en dikke kans probleem verholpen is.
Plaats reactie