Range Rover P38 BecM uitwissel

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
Klaasvaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017 11:37
Locatie: Frankrijk

Range Rover P38 BecM uitwissel

Bericht door Klaasvaak »

Hallo, ik heb een vraagje, ik heb voor mijn Range Rover P38 1995 een nieuwe Becm aangeschaft met ecu voor de motor en met sleutel en sloten. Nu na het plaatsen van de nieuwe doet het dashboard het niet meer en wil niet starten. Nu kom ik er achter dat de becm voor een 1999er is. Is het mogelijk deze becm's te wisselen voor een jongere type? Bij het terug plaatsen van mijn oude becm doet hij het nu ook niet meer (starten en dashboard; geen lampje brand meer). Kan iemand mij hier mij helpen, alvast bedankt!

Mvg

Klaas
Jaguar 1971
Triumph Spitfire 1969
Chevrolet camoro 1979
2x Suzuki samurai
P38 1996
Peugeot 404
Outlander phev
....... 8-)
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Range Rover P38 BecM uitwissel

Bericht door jeroen »

Hoi klaas

Je geeft niet aan of je een benzine of diesel hebt.
Ik ga ervan uit dat je een benzine uitvoering hebt.het rare is dat je zegt dat de becm uit
Een 99 komt.In 99 was de electronica van bosch.het motormanagement is van een 99 totaal
anders dan in jouw 1995er(gems).kan ook nooit passen.normaal als je een set van een andere p38 1995-1998(gems)in jouw p38 zet moet hij daarmee gewoon starten.
Wat ook weer raar is,is dat met het terugzetten van je oude set ook niks meer werkt.
Heb je alles wel goed aangesloten?
Wat is de reden dat je een andere set wilt monteren?
Klaasvaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017 11:37
Locatie: Frankrijk

Re: Range Rover P38 BecM uitwissel

Bericht door Klaasvaak »

Hallo Jeroen,

Bedankt voor je reactie, ik heb de 2,5 diesel. Het model is gelijk op de deksel na, ik weet niet hoe de bosch eruit ziet. Mijn type is AMS 5629 en de nieuwe is YWC 112210, en zover ik deze op internet tegen komt, komen ze uit 99 RR. Volgens de verkoper kon het gewoon overgezet worden, maar vind het bijzonder dat er nu mijn dashbord het niet meer doet.

Mijn probleem met de oude was steeds de foutmelding dat de deuren met ramen open staan voorzijde, alarm werkte niet meer. En de afstands bediening deed ook niks, en hij is in het Frans, zodoende dacht ik voor nieuwe te gaan.

Dus inprincipe moet als het zelfde model is hij gewoon moet functioneren, een dag ervoor met de oude deed het dashbord gewoon. We gaan nu de code opvragen voor de becm misschien dat dat werkt. Alles goed aangesloten mis alleen de stekker c912 voor stoelverwarming en die heb ik ook niet.

Nogmaals bedankt voor je reactie

Mvg. Klaas
Jaguar 1971
Triumph Spitfire 1969
Chevrolet camoro 1979
2x Suzuki samurai
P38 1996
Peugeot 404
Outlander phev
....... 8-)
Klaasvaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017 11:37
Locatie: Frankrijk

Re: Range Rover P38 BecM uitwissel

Bericht door Klaasvaak »

Jeroen, excuses het dashbord doet het wel met mijn oude becm, de witte stekker was ik wel vergeten te plaatsen, ik de becm een beetje bestudeerd en die stekker is oa voor het dashboard, en pin nummer 7 zorgt voor de spanning richting dashboard en deze doet het niet bij de vervangende becm en wel met Mn oude! En als dashboard het niet doet gaat het motor management ook niet werken, Viola! Ik neem contact op met mijn leverancier!

Alvast bedank!
Jaguar 1971
Triumph Spitfire 1969
Chevrolet camoro 1979
2x Suzuki samurai
P38 1996
Peugeot 404
Outlander phev
....... 8-)
Klaasvaak
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2017 11:37
Locatie: Frankrijk

Re: Range Rover P38 BecM uitwissel

Bericht door Klaasvaak »

Ik ben er al uit, betreft het startproblem niet het dashboard, gewoon een becm van een automaat en ik heb een handbak. Dus hij krijgt geen melding van P of neutraal stand, en dan wil hij niet starten.
Jaguar 1971
Triumph Spitfire 1969
Chevrolet camoro 1979
2x Suzuki samurai
P38 1996
Peugeot 404
Outlander phev
....... 8-)
Plaats reactie