Range Rover grijs kenteken met behoud van achterbank??

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
Boudewijn

Range Rover grijs kenteken met behoud van achterbank??

Bericht door Boudewijn »

Beste mensen,

Ik ben al een tijd fan van range rovers, ik ben sinds kort een bedrijfje begonnen, en nu lijkt het mij leuk om mijn droom te verwezenlijken.... een Range Rover! :D Een belastingvrije is in aanschaf voor mij te duur, en de wegenbelasting is ook érg hoog, vandaar dat ik hem graag grijs zou willen gaan rijden. Nu heb ik op de site van de belastingdienst gelezen dat de eisen van een grijs kenteken voor een terreinauto zijn:

Laadruimte van:
-minimaal 125 cm lang
- minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en over een lengte van minimaal 125 cm.

Dit lijkt mij redelijk klein, en daarom vraag ik mij af of het niet mogelijk is een laadruimte te creëren van deze afmetingen met behoud van de achterbank.
Of indien je nét tekort zou komen deze eventueel ietsjes vaar voren te verschuiven.(ten koste van de achterbank beenruimte.( hier hoeven voor mij toch alleen maar kinderen te zitten.

Iemand tips en ervaringen?

Alvast bedankt,

Boudewijn
Raynger
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:18

Re: Range Rover grijs kenteken met behoud van achterbank??

Bericht door Raynger »

De beenruimte in een Range Rover Classic is al redelijk krap. (vind ik 1.90m) Dus als je de bank naar voren wilt verplaatsen, hou je echt niets meer over.
Die 1.25m red je denk ik wel op de laadvloer vanaf de onderkanr bank tot de achterklep, maar vergeet niet dat de rugleuning naar boven toe schuin naar achter loopt. Ik denk niet dat je vanaf de bovenkant reugleuning tot de achterklep 1.25m hebt :? Ik zal het morgen eens opmeten als ik er aan denk.
Veder denk ik ook dat het niet te doen is omdat ik nog nooit een RRC op grijs mét achterbank heb gezien. Als het mogelijk was, dan was het toch al eerder gedaan.
RRC 1985 200Tdi KermisGroen
Plaats reactie