Wij overwegen de aanschaf van een Range Rover P38 4.0 HSE uit 2000. De auto is in perfecte staat en heeft ca. 120.000km gelopen.
Indien wij de RR kopen, overwegen wij ook een ombouw op LPG.
Op welke wijze beïnvloedt dit:
- de loop van de motor
- het verbruik
- het onderhoud
Of is ombouw op LPG bij de 4.0 onverstandig?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties!
Range Rover p38 4.0 op lpg..?
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46
Re: RR p38 4.0 op lpg..?
Hoi
Ik heb een 4,6 motor, die in principe hetzelfde is als de 4.0 (de slag is verlengd).
Volgens mij is lpg niet problematisch bij deze v8. Ik heb er een prins g3 installatie in laten zetten.
Heb alleen een te kleine tank (60) liter laten monteren. Na 200 km moet ik meestal wel weer gaan tanken namelijk.
Ook rijd ik nu zonder reservewiel. Dat geeft niet altijd een goed gevoel. Ik ga nog een kleine thuisbrenger zoeken.
Die had ik voor mijn rover 825 maar die past helaas niet op de rangerover.
Weet wel zeker dat het koelsysteem optimaal werkt. Lpg kan in sommige motoren wat thermische effecten hebben.
De v8 is dan gevoelig voor losse cylinderbussen. Met een perfect koelsysteem heb je volgens mij weinig problemen
succes
simon janssen
1 de loop wordt nauwelijks beinvloed, tenzij je op topsnelheid wilt rijden. Die wordt iets minder.
sommige gassystemen schakelen bij volgas overigens terug op benzine. Voor de power en de inwendige koeling van de motor.
2 het verbruik wordt ietje meer : ruim10%
3 het onderhoud wordt niet noemenswaardig beinvloed. Eerstens minder vaak motorolie verversen. LPG verbrandt veel schoner dan benzine.
in de lpg installatie zit een filter wat na ongeveer 30000 km moet worden gereingd. Soms moet de verdamperdruk een keer worden bijgesteld.
Ik heb een 4,6 motor, die in principe hetzelfde is als de 4.0 (de slag is verlengd).
Volgens mij is lpg niet problematisch bij deze v8. Ik heb er een prins g3 installatie in laten zetten.
Heb alleen een te kleine tank (60) liter laten monteren. Na 200 km moet ik meestal wel weer gaan tanken namelijk.
Ook rijd ik nu zonder reservewiel. Dat geeft niet altijd een goed gevoel. Ik ga nog een kleine thuisbrenger zoeken.
Die had ik voor mijn rover 825 maar die past helaas niet op de rangerover.
Weet wel zeker dat het koelsysteem optimaal werkt. Lpg kan in sommige motoren wat thermische effecten hebben.
De v8 is dan gevoelig voor losse cylinderbussen. Met een perfect koelsysteem heb je volgens mij weinig problemen
succes
simon janssen
1 de loop wordt nauwelijks beinvloed, tenzij je op topsnelheid wilt rijden. Die wordt iets minder.
sommige gassystemen schakelen bij volgas overigens terug op benzine. Voor de power en de inwendige koeling van de motor.
2 het verbruik wordt ietje meer : ruim10%
3 het onderhoud wordt niet noemenswaardig beinvloed. Eerstens minder vaak motorolie verversen. LPG verbrandt veel schoner dan benzine.
in de lpg installatie zit een filter wat na ongeveer 30000 km moet worden gereingd. Soms moet de verdamperdruk een keer worden bijgesteld.
Re: RR p38 4.0 op lpg..?
Hallo ik overweeg een LR Discovery 4.0l aan te schaffen en ook omgebouwen naar lpg g3.
Maar wat zijn evt kosten van de ombouw. En wat zijn de evt bijkomstige prijsverhoging van de wegenbelasting.
Gr. Rolf
Maar wat zijn evt kosten van de ombouw. En wat zijn de evt bijkomstige prijsverhoging van de wegenbelasting.
Gr. Rolf