Beste,
Hopelijk kan er mij iemand helpen.
Ik rij met een 4.6hse met lpg.
maar nu doet hij af en toe raar
inhouden bij lage toeren en plots is hij weg.
Hebben al eens alle waarden van de sensors gereset en dan reed hij effen terug normaal.
En dan doet hij het terug.
Het moet zeker een sensor zijn daar hij na de reset weer effen goed was.
Hopelijk weet iemand welk een sensor het is.
En dit bij lpg als bij benzine
dank
Francis
welke sensor pest mij?
Re: welke sensor pest mij?
wat bedoel je met lage toeren en wat bedoel je met plots is hij weg?
inhouden kan betekenen luchtmassameter, gaskleppositiesensor, nokkenassensor eventueel lambdasensor.
bij mij hield hij in op 3200 toeren en na het vervangen van de luchtmassameter was het probleem over.
inhouden kan betekenen luchtmassameter, gaskleppositiesensor, nokkenassensor eventueel lambdasensor.
bij mij hield hij in op 3200 toeren en na het vervangen van de luchtmassameter was het probleem over.
Re: welke sensor pest mij?
Wat ik juist bedoel:
je geeft gas hij vertrekt maar wil niet doorgaan, je voelt hem inhouden.
Plots is alles terug normaal en rijd hij goed.
Het inhouden is tussen 1500 toeren en 2500 toeren daarboven is alles normaal.
Denk van hem een binnen te doen bij een V8 specialist
je geeft gas hij vertrekt maar wil niet doorgaan, je voelt hem inhouden.
Plots is alles terug normaal en rijd hij goed.
Het inhouden is tussen 1500 toeren en 2500 toeren daarboven is alles normaal.
Denk van hem een binnen te doen bij een V8 specialist
Re: welke sensor pest mij?
ik denk serieus aan de luchtmassameter, vervang die maar eens, wel een originele kopen, waarschijnlijk is het dan opgelostcissen schreef:Wat ik juist bedoel:
je geeft gas hij vertrekt maar wil niet doorgaan, je voelt hem inhouden.
Plots is alles terug normaal en rijd hij goed.
Het inhouden is tussen 1500 toeren en 2500 toeren daarboven is alles normaal.
Denk van hem een binnen te doen bij een V8 specialist
Re: welke sensor pest mij?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nadat ik mijn leads had vervangen was het probleem opgelost. Altijd het proberen waard!
Re: welke sensor pest mij?
het probleem is gevonden,
geen sensor, ik zat volledig op het verkeerde spoor.
Ben binnen geweest bij een V8 specialist en hij wist mij direct te vertellen
dat hij soms op 7 cilinders draaide.
dus wat is vervangen de bobine en de bougiekabels.
en nu is het terug een droomwagen met veel power en een normaal verbruik.
toch bedankt iedereen voor de reacties en hopelijk kan het nog van pas komen voor iemand.
geen sensor, ik zat volledig op het verkeerde spoor.
Ben binnen geweest bij een V8 specialist en hij wist mij direct te vertellen
dat hij soms op 7 cilinders draaide.
dus wat is vervangen de bobine en de bougiekabels.
en nu is het terug een droomwagen met veel power en een normaal verbruik.
toch bedankt iedereen voor de reacties en hopelijk kan het nog van pas komen voor iemand.