Heb de Range Rover P38 nu een maand en geen problemen.
Wel een vraag: na starten hoog stationair toerental (1100). Na een minuutje of zo zakt dit na 500-600.
Ook bij rijden met koude motor merk je dat hij erg graag vooruit wil.
Is dit normaal? Graag jullie visie.
Dank Thijs
Na starten Range Rover P38 hoog stationair toerental, probleem?
Re: Na starten hoog stationair toerental, probleem?
Hallo Thijs,
Misschien daanzaan even een PB sturen of hij de oplossing al heeft gevonden? Heeft een vergelijkbaar probleem. Zie:
http://www.rangeroverforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=1771
gr. Peter
Misschien daanzaan even een PB sturen of hij de oplossing al heeft gevonden? Heeft een vergelijkbaar probleem. Zie:
http://www.rangeroverforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=1771
gr. Peter
Re: Na starten hoog stationair toerental, probleem?
hoi Thijs,
ik zag dat je ook problemen had met een hoog toerental, bij mij liep het op tot boven de 2200 rpm. ik heb hem door een specialist laten uitlezen, maar die kon het niet vinden, hij heeft toen als noodoplossing de stelschroef (onder een afdekkapje) boven op het luchtklephuis zoveel mogelijk ingedraaid, dat hielp wel iets maar niet genoeg.
Hij suggereerde nog wel dat het ook aan de lambda sondes kon liggen, maar dat hij die niet kon uitlezen.
Toen herinnerde ik mij dat ik bij het wisselen van de motor een nogal slechte verbinding in de kabel naar één van de lambda sondes was tegengekomen. Bij thuiskomst heb ik deze kabel bekeken, en was er inderdaad een draad losgeraakt.
Na reparatie liep de motor (behalve als hij nog koud is) weer keurig stationair.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, susces!
ik zag dat je ook problemen had met een hoog toerental, bij mij liep het op tot boven de 2200 rpm. ik heb hem door een specialist laten uitlezen, maar die kon het niet vinden, hij heeft toen als noodoplossing de stelschroef (onder een afdekkapje) boven op het luchtklephuis zoveel mogelijk ingedraaid, dat hielp wel iets maar niet genoeg.
Hij suggereerde nog wel dat het ook aan de lambda sondes kon liggen, maar dat hij die niet kon uitlezen.
Toen herinnerde ik mij dat ik bij het wisselen van de motor een nogal slechte verbinding in de kabel naar één van de lambda sondes was tegengekomen. Bij thuiskomst heb ik deze kabel bekeken, en was er inderdaad een draad losgeraakt.
Na reparatie liep de motor (behalve als hij nog koud is) weer keurig stationair.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, susces!
Re: Na starten Range Rover P38 hoog stationair toerental, probleem?
nog even een updte betreffende te hoog toerental: bij bleek de motortemperatuur volgens de ECU veel te laag (-116 celcius.)
na sofwarematig aanpassen (bij RR dealer Jager) is dit verholpen en draaid de motor netjes stationair.
na sofwarematig aanpassen (bij RR dealer Jager) is dit verholpen en draaid de motor netjes stationair.