2007 Range Rover VOGUE acculampje blijft branden na motor wissel

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
marc128
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 10:28

2007 Range Rover VOGUE acculampje blijft branden na motor wissel

Bericht door marc128 »

Paar maanden geleden is de motor van onze 2007 Range Rover Vogue na 300.000 km stuk gegaan. (3.5 V8 td)

Voor een flink bedrag een gereviseerde ruilmotor erin laten zetten. Een paar minuten nadat ik bij de garage weer wegrij gaat het acculampje aan. Terug geweest maar ze konden niets ontdekken.

Nu stellen ze voor nieuwe dynamo erin te zetten voor 300 euro.

Ik denk echter dat er bij het inbouwen van de motor iets mis is gegaan. Hij laadt wel gewoon op, rijden al weer maanden probleemloos, maar het lampje blijft branden.

Iemand enig idee?
JeanEgleny
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2013 15:51

Re: 2007 VOGUE acculampje blijft branden na motor wisel

Bericht door JeanEgleny »

Beste Marc128,

Waarschijnlijk is jouw probleem al opgelost, maar toch bij deze mijn suggestie.

Is na het inbouwen van de ruilmotor het volledige geheugen van het motormanagement uitgelezen, en zeker gereset op het diepste niveau ??
Alle storingen en bugs moeten gewist worden en dient er gestart te worden met de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.

Waarom reageert er overigens niemand op dergelijke vragen ?
Beste forumleden, jullie zijn toch niet voor niets lid geworden van het forum !! :o :o
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: 2007 VOGUE acculampje blijft branden na motor wisel

Bericht door Bacchus »

@JeanEgleny: ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik reageer niet als ik er geen verstand van heb. Mijn jongste RR is van 1979...

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie