watertemperatuurmeter

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

watertemperatuurmeter

Bericht door erwin1972 »

Waar en welke sensor bediend de watertemperatuurmeter?
Heb de thermostaat vervangen omdat ik dacht dat ie open bleef staan omdat de meter nooit verder dan 1/3e kwam.
Met nieuwe thermostaat doet de meter niets meer.........
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door erwin1972 »

Oké, sensor gevonden. Meter doet het.
Kan het zijn dat het koelwater niet op temperatuur komt door de grote radiateur en de continue draaiende vin?
Als de thermostaat niet opent omdat watertemperatuur te laag is krijgt de sensor geen heet water en geeft de meter bijna niets aan lijkt me.
Wie heeft dit ook bij de hand gehad en wat is de oplossing? Ik wil geen elektrische koelvin.
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door Bacchus »

Hoi Erwin,

Een motor zonder koeling loopt binnen no time in de soep. Anders gezegd, een motor genereert meer warmte dan voorwaartse energie. Dus dat water zal haast wel warm worden. Behalve op de snelweg in de winter!

Als je hem een kwartiertje laat lopen en je voelt de slangen, dan moet het wel warm zijn. Een elektrisch probleem of thermostaat probleem lijkt me logischer!
Als je thermostaat niet opent, zou die sensor idd te weinig aan kunnen geven, maar loopt je motor wel in de soep uiteindelijk als ie veel te heet wordt!!

Wat je kunt doen is de thermostaat even in een glas met warm water leggen!! Dan zie je het!

Success,

Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door erwin1972 »

thermostaat is nieuw, bovenste slang van radiateur naar thermostaathuis wordt niet warmer dan iets meer handwarm.
Zelf wel es een thermostaat gewisseld? Wat hopeloos om erbij te komen! :shock: :shock:
Kachel wordt wel warm trouwens.
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door erwin1972 »

Wie zou voor mij kunnen meten hoeveel spanning er op de stekker staat die naar de sensor van de temp.meter gaat?
Ik meet namelijk 10.4 Volt.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Mark Groot
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:46
Locatie: Zutphen

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door Mark Groot »

Hallo Erwin,

Ik heb net even gemeten, en met de spanning bij mij is 10.29 volt, gemeten met de moter uit.
Bij mij loopt de meter altijd netjes op tot het midden en blijft daar, ongeacht buiten temperatuur en rijgedrach.
Blijft je radiator ook lauw als je gereden hebt, of is het een constatering na een tijdje stationair draaien?
Bij stationair laten lopen duurt het bij mij erg lang voordat de thermostaat open gaat.

Heb je trouwens de tussenbak al vervangen?

Groeten, Mark
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: watertemperatuurmeter

Bericht door erwin1972 »

Na het wisselen van de thermostaat voor een nieuwe komt de meter niet verder dan het begin van de witte streep.
Ook ongeacht vorst/ boven nul. En stationair wordt ie helemaal niet warm. En jippie!! Heb weer 4-wiel aandrijving! :D
Plaats reactie