versnellingbak olie peilen en benzinefilter

Onderwerpen gerelateerd aan de aandrijving van de Range Rover P38
Plaats reactie
beemers
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2010 18:34

versnellingbak olie peilen en benzinefilter

Bericht door beemers »

Mensen,

Ik ben al een paar dagen aan het sleutelen aan een Range Rover P38a. Heerlijke auto, maar gezien ik eigenlijk een BMW man ben, kom ik niet helemaal uit een aantal dingen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wilde vandaag de versnellingsbak en tussenbak olie verversen. De tussenbak ging zonder moeite, olie eruit en nieuwe erin.
De aut. versnellingbak daarintegen, was wat lastig. Volgens het boekje moet er 9 liter olie in, maar bij het aftappen kwam er maar 2,5 liter uit :shock:
Ik denk zelf dat de koppelomvormer ook leeg moet, maar dan komt de vraag hoe ik er weer negen liter inkrijg. Oftewel, waar zit de peilstok voor de aut. versnellingsbak olie?

Ook heb ik me suf gezocht naar het benzinefilter. Weet iemand waar die zit.........?

alvast bedankt voor de eventuele hulp. :mrgreen:
E10
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2010 21:40

Re: versnellingbak olie peilen en benzinefilter

Bericht door E10 »

Hallo meneer Beemers (of moet ik beamers zeggen :D ) ,ik wil je doorverwijzen naar www,rangerovers.net ,is een amerikaanse site met heel veel info erop .
Ik zal ook nog proberen het p38a workshop manual te uploaden in een nieuw onderwerp maar ik weet niet zeker of het gaat lukken want dat is bijna 1400 pagiina's in pdf formaat.
En idd de range is echt een heerlijke wagen ;) .
Gebruikersavatar
greenlanerp38
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 nov 2009 23:12
Locatie: Purmerend

Re: versnellingbak olie peilen en benzinefilter

Bericht door greenlanerp38 »

via rangerovers.net kan je de RAVE cd ook downloaden (gratis) hier staat idd alles in wat je niet wil weten :D
Plaats reactie