water komt interieur in.....

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
alexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:31

water komt interieur in.....

Bericht door alexander »

Afgelopen augustus naar Italie gereden, ruim 1.000 km in de regen. Auto deed het fantastisch. Vlak voor aankomst hoorde ik, bij een scherpe bocht naar rechts, water lopen nabij het schutboord. Even geen aandacht aan gegeven maar het geluid verdwijnt niet. Sterker nog af en toe loopt er water naar binnen ter hoogte van het "loze pedaal" aan de linkerzijde. Kennelijk zit er ergens een afvoer verstopt, maar waar? Ik heb zelf al de roosters onder de voorruit verwijderd maar daar is alles droog. Ook bij het schuifdak is alles droog. WIE KAN MIJ HELPEN?
Mickyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:46

Re: water komt interieur in.....

Bericht door Mickyman »

heb je al aan de afvoer van de airco gedacht?
alexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:31

Re: water komt interieur in.....

Bericht door alexander »

Dag Mickeyman,

Hoe kom ik daarbij? Waarmoet ik kijken/zoeken?
Mickyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:46

Re: water komt interieur in.....

Bericht door Mickyman »

alexander schreef:Dag Mickeyman,

Hoe kom ik daarbij? Waarmoet ik kijken/zoeken?
gewoon de beplating boven je voeten verwijderen en dan kijken daar lopen een aantal dikke zwarte kokers (van de airco/verwarming), daar liep bij mij bij de overgangen water uit nadat ik de airco aan had gehad, ben onder de auto gekropen en heb met een trekveer de lek openingen van de airco weer gangbaar gemaakt, sindsdien heb ik geen gedruppel meer gehad.
willem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2011 19:26

Re: water komt interieur in.....

Bericht door willem »

Precies hetzelfde probleem met mijn p38a afgelopen zomer naar Kroatië met grote caravan . De auto hield zich geweldig alleen natte linker voet en sindsdien een vocht probleem in de auto.
Heeft er iemand toevallig een plaatje waar die airco slangen zitten?

grtz willem
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: water komt interieur in.....

Bericht door stephen j »

Heren, water in het binnenmilieu kan vele oorzaken hebben... (tsja, het is een Land Rover..) Allereerst is er de afvoer van het open dak. Als je 1 van de voordeuren opent en je kijkt in de rijrichting, zit de afvoer tussen het scherm en de wielkast. Het lijkt op een omgekeerde raket.(Wel op je hurken zitten, anders zie je hem niet..) Deze "non returnvalve zit vaak vol met rommel, dus er af halen en schoonmaken. Achter hetzelfde verhaal, al zijn deze wat moeilijker te zien. Trekveer door de leidingen in de richting van het dak, en schoon is uw afvoer! Ten tweede: de afdichting van het open dak zelf. Na een jaar of 8 vervangen, gaat lekken en in combinatie met de afvoer geeft het vocht in de meest rare plekken. De derde is wel de topper. Onder de bovenste lijst van het voorraam bevinden zich in de koets 2 gaten. Normaal zijn die gevuld met een soort kit, maar na verloop van de jaren wordt deze ook moe en gaat ergens anders iets vullen. Gevolg: met regen loopt er in die gaten water dat vooral via het binnenlicht op uw hand druppelt.. Bij mij loopt het water ook graag via de A-stijl naar beneden. Jawel, u heeft ook verstand van loodgieten nodig met een P38! :lol:
Plaats reactie