Beste allen,
Weet iemand van jullie of je bij een Amerikaanse L322 uit 2010, wanneer ik die zou willen meenemen terug naar NL (ik woon in NYC momenteel) het digitale klokkendisplay kan omschakelen naar kmh ipv mph?
Ik overweeg de aanschaf omdat ze hier verhoudingsgewijs erg gunstig geprijsd zijn en ik al sinds mijn jeugd droom van Range Rovers De zaak betaalt het shippen met een container, en als ik hem hier lang genoeg rijd mag je hem ook nog eens BPMvrij invoeren meen ik. Al zou ik me daar nog verder in moeten verdiepen. Maar zoveel zal de BPM na 10 jaar ook niet meer zijn denk ik (toch?)
Als het niet om te zetten is, en ik later in NL met een ‘miles’ auto rijd, lijkt dat me - met het oog op latere verkoop - minder verstandig.
Enfin, ik dacht: ik vraag het aan de kenners.
Groetjes vanuit The Big Apple
Invoeren USA
Re: Invoeren USA
Dealer kan dit aanpassen heb ik me laten vertellen.
Vwb de auto invoeren mbt BPM was het zo dat de auto voor vertrek naar NL al minimaal 6 maanden in je bezit moet zijn. Na invoeren in NL moet de auto minimaal een jaar in je bezit blijven anders mag je alsnog de BPM aftikken.
Vwb de auto invoeren mbt BPM was het zo dat de auto voor vertrek naar NL al minimaal 6 maanden in je bezit moet zijn. Na invoeren in NL moet de auto minimaal een jaar in je bezit blijven anders mag je alsnog de BPM aftikken.
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jan 2020 18:27
Re: Invoeren USA
Rogue,
Dank! Handig, zo’n digitaal display. Nu zal ik even uitzoeken wat de restBPM is.
Nogmaals dank!
Dank! Handig, zo’n digitaal display. Nu zal ik even uitzoeken wat de restBPM is.
Nogmaals dank!
Re: Invoeren USA
Hoi,
sinds kort in het bezit van een RR uit 2011 welke afkomstig is uit de USA. Ik kan bevestigen dat het omzetten van Mile naar Km perfect gaat.
Dit heb ik zelf gedaan met IID tool (VIN locked) waarbij je de Instrument Cluster Panel kunt aanpassen. En dat werkt gewoon. Mocht je b.v. een reset hebben uitgevoerd (accu vervangen) dan wordt in principe een aantal zaken terug gezet naar de default waardes (kilimetrage in Miles) Maar je odo-meter blijft gewoon in Km/h aangeven.
Gr. Ruwan
sinds kort in het bezit van een RR uit 2011 welke afkomstig is uit de USA. Ik kan bevestigen dat het omzetten van Mile naar Km perfect gaat.
Dit heb ik zelf gedaan met IID tool (VIN locked) waarbij je de Instrument Cluster Panel kunt aanpassen. En dat werkt gewoon. Mocht je b.v. een reset hebben uitgevoerd (accu vervangen) dan wordt in principe een aantal zaken terug gezet naar de default waardes (kilimetrage in Miles) Maar je odo-meter blijft gewoon in Km/h aangeven.
Gr. Ruwan
Re: Invoeren USA
Zijn er verder aanpassingen nodig voor een US uitvoering? Radio vervangen ivm frequenties?
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Re: Invoeren USA
Hi,
Je radio werkt in principe gewoon. De FM band zal gewoon netjes de zenders hier in NL pakken.
Misschien heb je satelliet radio (i.p.v. DAB) , dan kun je deze weer niet gebruiken. Ik dacht dat de EU modellen standaard DAB hadden. (Geen DAB+ dus) en deze werkt ook niet hier in NL gezien we hier DAB+ gebruiken op dit moment.
Je kunt overigs wel DAB+ installeren in deze auto's maar dat kan alleen met een unit van 500 euro + antenne. De unit is overigens aftermarket.
Er zijn ook ombouwsets met originele OEM landrover DAB+ modules uit de Jaguar, maar die werken enkel in de L405/L319 Disco4
Er zijn op verschillende forums uitleg te vinden hoe of wat. Maar het komt er op neer dat bij de laatste facelift bij de L322 (2009-2012) het infotainment system net een andere versie is dan die werden geleverd op de bovengenoemde modellen. Dus in de L322 kun je DAB+ krijgen, maar niet met de originele OEM onderdelen. Het resultaat is echter wel OEM.
Verder is je navigatie enkel US en zal niet werken hier. Je zou deze navi wel kunnen migreren naar de EU kaarten maar dat zal de dealer moeten doen. Voor zover ik weet is daar echt speciale apparatuur voor nodig (dat hebben ze wel aardig goed afgeschermd). De software wordt op een HDD gezet, deze HDD wordt aangesloten op de auto, en vervolgens wordt de data van de HDD naar de interne HDD geschreven en moet er een licentie code worden ingevoerd.
Tevens hebben de NAS modellen geen Dual View scherm. Mocht je dit willen dan kun je ook de gehele unit vervangen door eentje met een Dual View scherm. (reden dat Dual View niet wordt ondersteund in de NAS spec, is vanwege de regelgeving)
De NAS spec modellen hebben in plaats van berm verlichten (dus als je de bocht om gaat in samenwerking met de knipperlichten, dan branden de berm verlichting) , side marker leds. Dat hebben de EU modellen weer niet. (reden is dat de regelgeving hier anders is dan in de EU)
En het aircopaneel is in farenheit. Die panelen kun je ook vervangen als je dat wilt.
Dat is even wat me zo te binnen schiet.
Gr. Ruwan
Je radio werkt in principe gewoon. De FM band zal gewoon netjes de zenders hier in NL pakken.
Misschien heb je satelliet radio (i.p.v. DAB) , dan kun je deze weer niet gebruiken. Ik dacht dat de EU modellen standaard DAB hadden. (Geen DAB+ dus) en deze werkt ook niet hier in NL gezien we hier DAB+ gebruiken op dit moment.
Je kunt overigs wel DAB+ installeren in deze auto's maar dat kan alleen met een unit van 500 euro + antenne. De unit is overigens aftermarket.
Er zijn ook ombouwsets met originele OEM landrover DAB+ modules uit de Jaguar, maar die werken enkel in de L405/L319 Disco4
Er zijn op verschillende forums uitleg te vinden hoe of wat. Maar het komt er op neer dat bij de laatste facelift bij de L322 (2009-2012) het infotainment system net een andere versie is dan die werden geleverd op de bovengenoemde modellen. Dus in de L322 kun je DAB+ krijgen, maar niet met de originele OEM onderdelen. Het resultaat is echter wel OEM.
Verder is je navigatie enkel US en zal niet werken hier. Je zou deze navi wel kunnen migreren naar de EU kaarten maar dat zal de dealer moeten doen. Voor zover ik weet is daar echt speciale apparatuur voor nodig (dat hebben ze wel aardig goed afgeschermd). De software wordt op een HDD gezet, deze HDD wordt aangesloten op de auto, en vervolgens wordt de data van de HDD naar de interne HDD geschreven en moet er een licentie code worden ingevoerd.
Tevens hebben de NAS modellen geen Dual View scherm. Mocht je dit willen dan kun je ook de gehele unit vervangen door eentje met een Dual View scherm. (reden dat Dual View niet wordt ondersteund in de NAS spec, is vanwege de regelgeving)
De NAS spec modellen hebben in plaats van berm verlichten (dus als je de bocht om gaat in samenwerking met de knipperlichten, dan branden de berm verlichting) , side marker leds. Dat hebben de EU modellen weer niet. (reden is dat de regelgeving hier anders is dan in de EU)
En het aircopaneel is in farenheit. Die panelen kun je ook vervangen als je dat wilt.
Dat is even wat me zo te binnen schiet.
Gr. Ruwan
Re: Invoeren USA
Bedankt voor de info Ruwan.
Ben aan het overwegen om een L322 uit de US of Dubai te halen dus alle info is welkom
Ben aan het overwegen om een L322 uit de US of Dubai te halen dus alle info is welkom
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)