EAS storing

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Heremans
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 feb 2018 22:12

EAS storing

Bericht door Heremans »

Hallo,
Mijn p38 heeft last van niet optimaal werkende luchtvering.
Ik heb volgend probleem: de wagen zakt linksvoor tijdens het rijden. met de software kan ik de 4 hoogte sensor waarden bekijken en de linksevoor zit veel lager dan de andere.
als dit gebeurt komt er geen fout op het dashboard(enkel een hinderlijk schuine wagen ). De calibratie van de 4 hoogtes voor de 4 sensoren heb ik al meermaals gedaan, maar de ecu lijkt ze niet altijd te onthouden.

er komen soms enkele fout boven zoals: voertuig snelheid fout, motorsnelheid fout deze komen meestal enkel bij stilstand of in de achteruit versnelling.
Door het contactslot aan en uit te schakelen is de fout terug weg.

het lijkt dat de ecu de linkse kant sterk verlaagt voorbij de ingestelde waarde. Dus ik neem aan dat de sensor nog inorde is want ik kan de waarde lezen.

Wie weet raad, alvast bedankt!!!! :D :D
met vriendelijke groeten.
Hogenesch
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2017 19:38

Re: EAS storing

Bericht door Hogenesch »

Wellicht een lekke luchtbalg?
Gr Thijs.
Heremans
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 feb 2018 22:12

Re: EAS storing

Bericht door Heremans »

Bedankt voor de reactie,
Dacht ik eerst ook maar blijft bij stilstand lage tijd mooi vlakstaan en balgen zijn jaartje geleden alle 4 vervangen.
lekt niet met zeepsopje er op..

kan bijna uitgesloten worden denk ikdan

bedankt!!!
Heremans
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 feb 2018 22:12

Re: EAS storing

Bericht door Heremans »

Als ik vertrek is alles normaal, buiten een fout van de voertuig of motor snelheid die meestal bij stilstand of keuze van de versnelling komt piepen. Dat los ik op met het contactslot aan en uit te zetten.
Bij rijden is alles normaal tot na 3-4km de linksekant begint te dalen in de normale mode. Als ik dan de hoogste stand even kies komt alles weer mooi recht en daalt bij hogere snelheid naar de normale en vervolgens de snelweg stand.

als de linkse kant afhangt en ik kies de instaphoogte stand zakt de auto heel scheef naar links.

bij stilstand 's nachts blijft alles mooi op hoogte staan dus luchtlekken zijn zo goed als uitgesloten?

de linkse sensor geeft een opvallend lage waarde als dit voorvalt in de software.
voeding 5V ernaar is gelijk aan de andere, massa ook.
lijkt een elektrisch probleem...?
hoe los ik dit best op?

alvast bedankt!!!!!!
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: EAS storing

Bericht door jeroen »

Meestal zit dit euvel in de driverbox die op je kleppenblok zit gemonteerd.probeer deze eens te wisselen.ik denk dat je probleem dan opgelost is,of een compleet ander kleppenblok (incl driverbox)monteren.deze heb ik te koop.als je daar interesse in hebt kan je me een mail of pb sturen.
Plaats reactie