Overhellen in bochten

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
Maarten Roks
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018 08:57

Overhellen in bochten

Bericht door Maarten Roks »

Goedemorgen,

Als nieuw lid van dit forum, heb ik meteen een vraag. Mijn RR 1987 helt nogal over in bochten, met name in de beroemde chicanes aan de ingang van de bebouwde kom. Op een rechte hobbelige weg rijdt de auto ook bij flinke snelheid prima. Blijft goed onder controle ook bij flinke hobbels.

Is dit normaal voor de auto of niet? Is er iets aan te doen?

Groet,

Maarten
Silvia

Re: Overhellen in bochten

Bericht door Silvia »

Hallo Maarten, heb je 'm pas, je Rover? Bij de oudere modellen helt het wel wat ja. Iets langzamer de rotonde of bocht in )). Neem aan dat je je veren/schokdempers/banden gecheckt hebt. Mijne is van '72 en doet t ook. Is ook ladderchassis met rubberblokken en 'losse' carrosserie. Dan heb je idd meer dat kinderwagengedrag. Hoort een beetje erbij hoor. Tenzij ie het links en rechtsom meer of minder doet of eerder (veel) strakker bleef, lijkt het mij normaal. ;-)
Maarten Roks
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018 08:57

Re: Overhellen in bochten

Bericht door Maarten Roks »

Hallo Peter, We hebben hem 2 jaar. Echt technische controles heb ik niet gedaan, behoudens apk met goed gevolg. Banden zijn nieuw. Oude hadden geen verschijnselen behorende bij slechte banden. Het gedrag op de rechte hobbelige weg doet ook niet aan schokbrekers denken. Gaat gewoon goed.

Bijzonderheid is dat de auto door de eigenaar verhoogd is voor een stoerder uiterlijk met grotere banden. Dit zal het verschijnsel niet verminderen. Ringen geplaatst tussen carrosserie en chassis.

Groet, Maarten
Silvia

Re: Overhellen in bochten

Bericht door Silvia »

Ooh verhoogd, ja staat stoer maar helpt niet om het verschijnsel te verminderen idd )). Nou Ja, gewoon rekening mee houden dus dan.
Groetjes
Silvia
Plaats reactie