leegloop accu range rover p38 2001

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
johdoke
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:16

leegloop accu range rover p38 2001

Bericht door johdoke »

geachte heren/dames

ik heb een range rover p38 uit 2001 heeft 175.000 km gereden
na 2 dagen is de accu leeg.de auto staat de gehele week stil droog en afgesloten ook niet in het bijzijn van enige elektronica zoals
omschreven is verder op het forum.ik rij er alleen het weekend in en vakantie,s
de accu heb ik al diversen keren helemaal opgeladen en alles is al doorgemeten zoals is beschreven in het forum verderop.
als ik met de auto rijd gaat af en toe de centrale deurvergrendeling spontaan open en dicht.
de auto is ook al bij de r.r.dealer geweest en is uitgelezen maar daar is niets gevonden.
heeft iemand daar ervaring mee ,zo ja graag u reaktie
alvast bedankt.
verder als hij het doet rijd hij prima.

met vriendelijke groet, john
stevewijnn
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2011 21:14

Re: leegloop accu

Bericht door stevewijnn »

Hoi
Wat betreft het leeglopen van de accu, ik had hetzelfde probleem, dat heb ik opgelost door een solar druppellader in mn auto te plaatsen. Dit probleem is nu voorbij.
Wat betreft de centrale deurvergrendeling, dit probleem heb ik ook en daar tot nu toe ook nog geen oorzaak of oplossing voor gevonden.

Steve
PraamPiloot
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:30
Locatie: Den Haag e.o.

Re: leegloop accu

Bericht door PraamPiloot »

johdoke schreef:na 2 dagen is de accu leeg.de auto staat de gehele week stil droog en afgesloten ook niet in het bijzijn van enige elektronica zoals omschreven is verder op het forum.
Hallo John,

Ik had exact hetzelfde. Ik heb de antenne losgetrokken van de afstandsbediening en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Je moet dan wel veel dichter bij de auto staan om hem met de afstandsbediening te ontgrendelen.

Uit mijn hoofd is het dit: in de kofferbak (hoedenplank eruit halen), rechter gedeelte van de bank naar voren, rechts de plastic kap loshalen (enkele schroeven volgens mij), en je ziet een klein zwart kastje met een blauwe draad. Die blauwe draad moet eruit. Gewoon los laten bungelen. Dan kun je checken of e.e.a. nog werkt door vlakbij de auto met de a/b te ont-/vergrendelen.

Het is weinig werk maar een prima oplossing. Wij rijden niet iedere dag in de auto en dan is het niet handig, elke keer de accu leeg.

Groet!
PraamPiloot - 1995 4.6 HSE
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: leegloop accu

Bericht door Simonjanssen »

Hoi
Ik had een redelijk nieuwe accu. Ik zag bij ijs op de voorruit dat het gebied rond de achteruitkijkspiegel opvallend ijsvrij bleef. Vervolgens was met een week de accu leeg. Intussen de elektrische verbinding met de spiegel (die overigens slecht dimde) maar gewoon doorgeknipt. Ik heb de indruk dat nu de accu aanmerkelijk langer goed blijft. Ik heb ook het eas tijdreis onder voorstoel vervangen door een gewoon schakelrelais. Hou ik meer stroom en meer lucht over...
Groet Simon janssen
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: leegloop accu range rover p38 2001

Bericht door Simonjanssen »

hoi
Het loskoppelen van de spiegel heeft niet veel geholpen.
ik heb al een tijdje de melding "ignition key in" en kan dus niet meer de auto afsluiten met de afstandbediening. Wel met de sleutel: met beep.
Uiteindelijk het contactslot maar eens gedemonteerd. Op de engelstalige site het een en ander gelezen: inspuiten met brakecleaner, schoonspuiten met perslucht etc. Hielp niet.
Demontage is redelijk gemakkelijk. Accu lossen.De beplating loshalen. De twee buitenste schroeven onder bevestigen de bovenste plaat. Die kreeg ik er verder niet uit. Gewoon los laten liggen.
De andere schroeven houden de onderste plaat vast. Lossen dus. De onderste plaat kan eraf. Hou je twee losse vertikale plaatjes over.
Vervolgens lampje uit fitting trekken. en de stekker aan de stuurkolom van de sensoren lossen.
Vervolgens sleutel in contactslot en 1 tik draaien naar de accesoirestand. Aan de onderkant een paar centimeter naar achteren zit een ingebouwd palletje. Met een dunne schroevedraaier of een pen indrukken en dan moet met wat draaien de sleutelunit eruit komen.
Alvorens die ook te slopen ging ik eens kijken, nog eens luchtdruk erdoor jagen etc. Ik zag dat aan de achterkant van de sleutelunit een plaat zit die met een sleuf in een deel aan de stuurkolom valt. Die plaat moet soepel naar voren komen als de sleutel wordt verwijderd. Dat werkt allemaal niet soepel. Goed schoongemaakt en een klein beetje wd 40 op gespoten (er komt ws weinig stof op die plek). wederom gemonteerd. Ik kreeg de sleutelunit er niet heel gemakkelijk in, maar met draaien en drukken lukte het uiteindeklijk.
Resultaat: gisteravond geen "ignition key out"meer.
Nu maar hopen dat de accu ook niet meer leegloopt

groet simon janssen
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: leegloop accu range rover p38 2001

Bericht door Simonjanssen »

Hallo
Uiteindelijk was bij mij de conclusie dat de 1/2 oude varta accu de boosdoener was.
Uiteindelijk de accu buiten de auto geladen en gedurende een paar dagen de spanning gemeten.
Die zakte veel te snel. Een hoop werk gehad met die slechte accu......
Natuurlijk kreeg ik ikv garantie gewqon een nieuwe
groet

simon janssen
Plaats reactie