Brandstofpomp vervangen Range Rover Classic 3.9efi

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
robbyd
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2013 17:31

Brandstofpomp vervangen Range Rover Classic 3.9efi

Bericht door robbyd »

Hallo,

Ik wil van mijn range rover classic de brandstofpomp vervangen, omdat die volgens mij niet meer werkt,(rij veel op lpg)moet de tank er onderuit of kan dat van binnen uit(afdekplaatje kofferruimte)?
Ook heb ik de spanning gemeten,op de stekker,maar ik kom niet verder dan 5-6 volt,is dit normaal ?
Zie drie draden op de stekker van de pomp,waar meet ik de juiste waarde ?
Wie weet raad.
Alvast bedankt!
Rob
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door BullFyin »

Hallo Rob,

Als je maar 5/6v meet dan werkt je benzinepomp niet, zoek even een goed massapunt zonder verf of corrosie.
De wit/blauwe draad die stuurt je pomp aan en daar zou je 12v op moeten hebben. Deze wit/blauwe draad komt bij je inertia switch vandaan ( noodstop benzinepomp ) deze zit onder je linker voorstoel en is een zwart kastje met een ronde zwarte of rode drukdop erop. Meestal is er door corrosie van deze switch teveel weerstand en heb je geen 12v op je pomp.
Meet of je weerstand hebt op deze switch
Meet ook even op zekering 16 van je zekeringpaneel of je daar 12v hebt, deze is van je benzinepomp, daarna meten op de draad na je switch en dan weer bij je pomp.
Je tank kan je laten zitten, je kan beter het vloerpaneel verwijderen door de popnagels uit te boren.

Succes Michel WaZ
RRC 86 V8
robbyd
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2013 17:31

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door robbyd »

Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie,je spreekt over zekering 16,misschien dom maar de zekeringen zijn verdeeld in 3 groepen van 9 ? Dus welke?
Weet jij of dat op de pomp een apart massapunt moet zitten,kwam een losse draad tegen die aan een leiding was "geknoopt"
Groet
Rob
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door BullFyin »

Sorry Rob het is zekering 18 op de onderste rij en is een rode 10 amp zekering is de 3e van rechts. Er staan nmr,s bij.
Aan de binnenkant van het zekeringkastdekseltje zit een schemaatje en volgens mij maakt de pomp massa via dat geknoopte draadje (zwart).

Groet Michel WaZ

Ps wat is het bouwjaar?
RRC 86 V8
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door BullFyin »

Onder je stoel zit trouwens ook een aantal relais, die van je pomp zit in een blauwe relaishouder.
RRC 86 V8
robbyd
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2013 17:31

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door robbyd »

Hallo Michel,

Betere massa verbinding op de pomp gemaakt en....lopen!
Maar denk toch dat de pomp in de toekomst wel vervangen moet worden,maar zolang hij het doet,blijf ik er van af.
Jij had gelijk wat de draad betreft,is massa.maar het massapunt op de pomp is weggeroest,zit nu op een leiding.
Bedankt voor je meedenken!
Groet,Rob
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Brandstofpomp vervangen RRC 3.9efi

Bericht door BullFyin »

Super de luxe Rob! Veel plezier verder, Michel WaZ
RRC 86 V8
Plaats reactie