Liefhebbers! Ik wil graag een Range Rover Classic met een dieselmotor kopen. Het is voor mijn woning in Spanje en ik ga er ook ééntje kopen met een spaans kenteken. Dus een dieselmotor is in Spanje erg lucratief.
Nu ben ik bang dat een 200 Tdi of 300 Tdi wat onderbemeten is. Wat is jullie ervaring?
Diesel of benzine | Range Rover Classic
Re: Diesel of benzine | Range Rover Classic
Wat is er lucratief aan een diesel in Spanje, de benzine is een stuk goedkoper als hier, bijna dezelfde prijs als diesel.
Misschien is de wegenbelasting wat meer, maar een leuke V8 geeft een leuker geluid
Ik heb er gewoon een V8 Efi staan, heerlijk rijden op de bochtige wegen aan de Spaanse Costa's
Misschien is de wegenbelasting wat meer, maar een leuke V8 geeft een leuker geluid
Ik heb er gewoon een V8 Efi staan, heerlijk rijden op de bochtige wegen aan de Spaanse Costa's
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Re: Diesel of benzine
Klopt Benlaro. Brandstofprijzen liggen bij elkaar in de buurt. Maar het verbruik van een diesel is veel gunstiger. Hoeveel belasting betaal je per jaar voor je V8?Benlaro schreef:Wat is er lucratief aan een diesel in Spanje, de benzine is een stuk goedkoper als hier, bijna dezelfde prijs als diesel.
Misschien is de wegenbelasting wat meer, maar een leuke V8 geeft een leuker geluid
Ik heb er gewoon een V8 Efi staan, heerlijk rijden op de bochtige wegen aan de Spaanse Costa's
Re: Diesel of benzine | Range Rover Classic
De wegenbelasting verschilt per gemeente.
Het is wel voor een vervuilende motor meer.
Ik betaal iets van €176 per jaar, maar die van mij staat in een dure gemeente.
Het is wel voor een vervuilende motor meer.
Ik betaal iets van €176 per jaar, maar die van mij staat in een dure gemeente.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Re: Diesel of benzine | Range Rover Classic
Ja, die V8-en zijn geweldig leuk en fel.
200 en 300 ti's zijn traag als dikke stront in een trechter.
Grappig genoeg is de koppel curve bijna identiek van een V8 en een 300 tdi!!
Er zijn in Spanje volgens mij heel veel GM diesels geleverd, maar die hebben vaak warmte problemen.
Succes met je keuze!
200 en 300 ti's zijn traag als dikke stront in een trechter.
Grappig genoeg is de koppel curve bijna identiek van een V8 en een 300 tdi!!
Er zijn in Spanje volgens mij heel veel GM diesels geleverd, maar die hebben vaak warmte problemen.
Succes met je keuze!
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!