Extra chassisnummer Range Rover Classic

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
TijsRRC
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2013 11:00

Extra chassisnummer Range Rover Classic

Bericht door TijsRRC »

Hallo iedereen!

Sinds 2 jaar bezit ik een Range Rover Classic maar nog veel plezier heb ik er nog niet aan gehad.
Heb niet veel betaald voor de wagen aangezien hij in goede staat is maar er is serieus gesjoemeld met de papieren.
Zo heeft hij al 1,5 jaar op beslag gestaan bij de politie en nu sinds een jaar staat hij bij de garage die er de verantwoordelijkheid over heeft gekregen om hem in orde te stellen.

Maar nu, aangezien de papieren bij de wagen overeenkomen met het typeplaatje onder de motorkap maar niet met de chasisbalk, moet er dus achterhaald worden wat zijn originele chassisnummer was.
Weet iemand iets over extra chassisnummers (verborgen) om deze zo te achterhalen?
Vanaf welk bouwjaar werd dit toegepast?
Was dit bij Land Rover?

Alle info is welkom!

Mvg Tijs
Grene108
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2013 18:00

Re: Extra chassisnummer

Bericht door Grene108 »

Hallo Tijs

Het is heel moeilijk om het chassisnummer te achter halen als die niet meer op het chassis is te vinden.
Het plaatje in de motor ruimte geeft wel een chassisnummer aan maar het plaatje kan je van de ene naar een andere auto over zetten.

Je zou het kunnen proberen via Land Rover Nederland
Customer Service
L. v/d/ Lagemaat
Beesd

Deze man schijnt heel veel van de Range Rover Classic te weten.
In het forum wordt vaker zijn naam genoemd als het om informatie gaat over RRC.

Je kan ook op de site http://www.range-rover-classic.com kijken.
Hier vindt je ook een hoop informatie over chassisnummers.

Ik ben ook mijn kenteken kwijt geraakt omdat de papieren die ze vanuit Engeland hadden mee gegeven bij de import niet klopte.
Bij mij stond het chassisnummer op een andere plaats dan op de papieren.
Op de papieren stond er een G in het chassisnummer terwijl dat een 6 had moeten wezen.
Er stond een verkeerd motor nummer in, het nummer was waarschijnlijk van een onderdeel van de motor maar niet het motor nummer.
Ik heb toen maar de auto niet als oldtimer maar als youngtimer 1994 op kenteken laten zetten en hem zo met verlies kunnen verkopen.

Veel sterke.
En ik hoop dat de heer v/d Lagemaat je kan helpen.

Rene
TijsRRC
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2013 11:00

Re: Extra chassisnummer

Bericht door TijsRRC »

Hallo Rene,

Alvast bedankt voor je uitleg!
Ik ga die persoon zeker al eens contacteren.
Wat ik er wel nog heb vergeten bij te vertellen is het feit dat ik een Belg ben en dus niet de mogelijkheid heb om hem als youngtimer in te schrijven.
De wagen heb ik voor een prijsje kunnen kopen als je kijkt in wat voor goede staat hij is.
Maar dan stoot je op een chassis-nummer dat niet klopt, vreselijk!

Mvg Tijs
Plaats reactie