Wil niet meer starten...

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
RCCNorway
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:29
Locatie: HEDALEN, NOORWEGEN

Wil niet meer starten...

Bericht door RCCNorway »

Hoi allemaal,

Ik heb een RRC Vogue 3.9 1992 model, en na een weekje te hebben stilgestaan ( vakantie) wil hij niet meer starten. Dacht eerst de accu, maar die weer opgeladen toch niet starten. Lijkt als of hij niet wil aanslaan....start geluiden zoals bij de gewone start ook doet. Het heeft uitermate veel geregend in het hoge noorden......maar misschien toch iemand met een oplossing. Mijn garage is met vakantie, en heb dus niet zomaar help om de hoek.
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wil niet meer starten...

Bericht door Bacchus »

Heb je een vonk?
Krijgt ie lucht?
Krijgt ie brandstof?

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
RCCNorway
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:29
Locatie: HEDALEN, NOORWEGEN

Re: Wil niet meer starten...

Bericht door RCCNorway »

Bacchus schreef:Heb je een vonk?
Krijgt ie lucht?
Krijgt ie brandstof?

Groet
Bart
Hoi Bart,

Het is al even geleden maar probleem bestaat nog steeds. Heeft vonk, lucht en bandstof. Ondertussen de accu en de airflowsensor vervangen maar nog steeds niet starten. Alle verbindingen gecontroleerd, kontaktspray maar de injektoren willen niet werken. Mijn plaatselijke garage hier in Noorwegen heeft het opgegeven ondertussen. Mocht je nog een ingeving hebben, hoor ik het graag.

Groet olaf
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wil niet meer starten...

Bericht door Bacchus »

Startonderbreker???????????
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
arthur keijl
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2012 12:25
Locatie: Zutphen

Re: Wil niet meer starten...

Bericht door arthur keijl »

stroomverdeler ?
Gebruikersavatar
Mark Groot
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:46
Locatie: Zutphen

Re: Wil niet meer starten...

Bericht door Mark Groot »

Ik zie dat je in het verleden ook problemen hebt gehad met de snelheidsmeter.
Is dit al opgelost in de tussentijd?
Gezien de motor ook niet wil starten kan het goed zijn dat de ecu een storing vertoond. De input van de snelheidsmeter gaat ook via de ecu.

Om te kijken of de motor wel een vonk krijgt kan je startpilot inspuiten tijdens het starten, slaat hij daarop aan, weet je zeker dat er een brandstof probleem is.

Het is dan zinvol om het hele brandstofsysteem langs te lopen: pomp, pomprelais, ecu, etc.
Bij het maken van contact zou de brandstofpomp een paar seconde moeten gaan draaien en druk op de brandstof leiding komen te staan.
dit is te controleren door de brandstofleiding op de brandstofrail voorzichtig los te draaien.

Het totale schema voor de controle staat in het handboek beschreven.
Plaats reactie