Mijn achterruitwisser was defect, zat geen beweging in, dus een gebruikte gekocht.
Deze was wel goed, maar nu zo'n 5 maanden later, zie ik dat er speling op de wisser arm gekomen is.
Hij begint als het ware naar beneden te zakken, bijna onder de overkapping uit.
Het blijkt nu dat deze speling op het asje zelf zit, de arm zit dus wel goed op de spindel vast, maar het geheel begint speling te krijgen, waarschijnlijk door te vaak over een stroeve droge achterruit te bewegen.
Is er iemand bekend met hoe deze speling op te lossen ?
Speling op achterruit wisser arm
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
- Locatie: omgeving Roosendaal
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 dec 2009 16:00
Re: Speling op achterruit wisser arm
Ik weet niet of ik speling op achterruit wisser arm heb, bij mij komt er roestbruin water op de witte stof van de hoedenplank en dit wordt steeds erger. Hoe kan ik de kap verwijderen om te kijken of dit te wijten is aan speling? Op de bolling van het huis van de wisser komen de bruine sporen naar beneden. Dus is het iets met die wisser.
wie heeft er een suggestie voor me
wie heeft er een suggestie voor me
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 nov 2009 12:19
- Locatie: omgeving Roosendaal
Re: Speling op achterruit wisser arm
Die plastic plaat gaat er in zijn geheel af.
Dat zijn een aantal (meen uit mijn hoofd 6) kruiskop schroefjes.
Denk dat je beter eerst even naar het rubber (en of dat nog goed vast zit) aan de bovenzijde kunt kijken, wanneer de bovenste klep open is.
Als dat een beetje vastgevroren heeft gezeten, kan het los gekomen zijn bij het openen van de bovenste klep, of misschien ingescheurd.
Vervolgens kan er water in die behuizing zijn gelopen, waardoor het nu lijkt alsof het bij je ruitenwissermotor vandaan komt.
Dat zijn een aantal (meen uit mijn hoofd 6) kruiskop schroefjes.
Denk dat je beter eerst even naar het rubber (en of dat nog goed vast zit) aan de bovenzijde kunt kijken, wanneer de bovenste klep open is.
Als dat een beetje vastgevroren heeft gezeten, kan het los gekomen zijn bij het openen van de bovenste klep, of misschien ingescheurd.
Vervolgens kan er water in die behuizing zijn gelopen, waardoor het nu lijkt alsof het bij je ruitenwissermotor vandaan komt.