ruis in de carkit

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

ruis in de carkit

Bericht door Simonjanssen »

Hallo
Ik ben in het gelukkige bezit van een RR 1999 met een clarion radio en verder harman/kardon.
Hiervoor had ik een rover 825 (de beste auto ooit behalve dan de koppakkingen). Voorts heb ik een parrot 3200 ls carkit.
Ik heb de carkit met de iso kabels uit de rover aangesloten op de de radio. Het werkt uitstekend. Er is echter 1 probleem.
Er zit high pitched achtergrond ruis in. Als de carkit start komt er een geluid dat het beste te vergelijken is met een niet goed gedempte dynamo, die je dan op de radio hoort. Het geluid heeft ook wel iets weg van een "open" staande audio ingang. Echter de motor loopt niet.
Ik ben aan het werk geweest met de contacten check en extra massa. Helpt niets. Kan zijn dat de carkit onvoldoende signaal afgeeft.
Ik las ergens dat het meer voorkomt ook met de originele interface.
Ik begreep dat er soms gekozen wordt voopr een tussen versterker kit.
Ik hoop altijd dat er simpeler oplossingen zijn. Wie heeft die?

groet
simon janssen
nb de mute werkt redelijk goed maar niet absoluut. Je blijft de radio ietsjes op de achtergrond horen. Niet storend overigens.
nb2 ik ben wat ouder en hoor hoge tonen niet meer zo goed. Heb er dus niet heel veel last van.
Onze hond kon er absoluut niet tegen en stuiterde dan door de auto. Onze dochter leende de auto onlangs en ik geloof dat die ook door de auto heeft gestuiterd....
nb3 Ik kom al een eind als ik het schema van de geluidsinstallatie zou hebben waarschijnlijk
Plaats reactie