raam weigert (soms).....

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
4ever2fast4u
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2012 11:29

raam weigert (soms).....

Bericht door 4ever2fast4u »

Aloha,

mijn probleem gaat over het electrische raam, helaas ook nog aan de bestuurderskant.
Als je het raam namelijk verder opent dan een centimeter of 10 tot 15 dan weigert hij daarna om weer te sluiten.
d.w.z. hij gaat omhoog geeft halverwege (logisch) een piepsignaal en gaat dan weer automatisch omlaag.

Alleen als ik hem handmatig een beetje "meehelp" doormiddel van omhoogtrekken, dan sluit hij weer.
Ik neem aan dat ik hier niemand hoef uit te leggen hoe bloedirritant dit kan zijn, en dan zeker aan de bestuurderszijde ?.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?.
Kan ik dit misschien zelf "smeren" door wd40 of iets dergelijks langs of op het raam te spuiten ?.
Of is het een kwestie van de bekleding losmaken om vervolgens tot bij het raam te komen om dit probleem op te lossen ?.
Zoja op welke manier maak ik dan de bekleding los ?.
Of moet ik hier ten aller tijde mee naar de dealer ?.

Alvast bedankt voor eventuele tips, suggestie's en/of oplossingen,
gr,
Patrick.
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: raam weigert (soms).....

Bericht door jeroen »

je kan proberen om het gedeelte waar het mechanisme in de raam geleid te smeren,maar meestal is of de motor van het mechanisme op zijn eind
of je mechanisme is gebroken waardoor het meer spanning op een kant geeft.Haal ff het deurpaneel eraf en kijk of je iets ziet van scheuren ed
succes
4ever2fast4u
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2012 11:29

Re: raam weigert (soms).....

Bericht door 4ever2fast4u »

Hallo Jeroen,

bedankt voor je reactie en advies.
Maar toch nog even een paar vraagjes voor ik ga "sleutelen".
Kan als de motor kapot zou zijn dan toch het raam uberhaupt wel open/dicht want lijkt mij dat hij dan helemaal niet meer open gaat ?.

En dan nu (voor mij) de grote vraag, waar begin ik met het deurpaneel aan de binnenkant eraf te halen ?.
Ik heb in ieder geval EEN schroefje ontdekt bij de klink om te openen (van binnenuit) !.
En waar moet ik op letten bij het verwijderen van het paneel of waar zou ik tegenaan kunnen lopen (electronica, open/dicht knopje enz enz) ?.

Gr,
Patrick.
4ever2fast4u
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2012 11:29

Re: raam weigert (soms).....

Bericht door 4ever2fast4u »

Sorry,

zie net nu ik jouw reactie NOG eens gelezen heb dat jij het hebt over de motor die op z'n einde loopt en niet kapot.....
Plaats reactie