vreemd verhaal

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
faserd
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2017 10:58

vreemd verhaal

Bericht door faserd »

Een goedemiddag samen !

Ik rij vorige week op de snelweg en neem de afrit. Richtingaanwijzer naar rechts en toe deze terug sprong bleef de richting aanwijzer zo'n 5 tellen doorgaan. Op dat moment hapert ook ineens de navigatie kan niet meer aan of uit........... Enkele minuten later moet ik richting aangeven en zie en hoor ik niets op het dashboard en ook verdwijnt het geluid en beeld van de radio.
Auto langs de kant. knipperlichten werken gewoon alleen in auto zie/hoor je niets. Ook gaat de parkassist als je in de achteruit gaat niet meer automatisch aan. Handmatig werkt hij nog steeds. En de achteruitrijverlichting werkt niet.
1 dag later is er ook geen aanvangsscherm van de radio meer. Wel zie je dat het scherm van licht naar donker gaat af en toe Heel af en toe... Ik heb betreffende zekeringen volgens het boekje gecontroleerd en zijn oke.

Is er iemand in die forum die mij die mij kan helpen hierontrent ?

deze in februari aangeschafte RR staat nu bij van Slooten voor een technische keuring )( 1 A4 met ellende ) maar wil graag weten wat het eventueel kan zijn aangezien al deze zaken op hetzelfde moment stopte.

Alvast dank voor jullie input.

Groet Bert
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: vreemd verhaal

Bericht door Benlaro »

Misschien handig om het bouwjaar en type te vermelden.

Maar het klinkt een beetje als een massa probleem.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
faserd
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2017 10:58

Re: vreemd verhaal

Bericht door faserd »

Oeps sorry.....2004 voque 3 ltr diesel....
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: vreemd verhaal

Bericht door Rogue V8 »

Even als nieuweling op het forum (zie nergens een "stel je even voor" afdeling dus excuus als ik deze heb gemist) dit draadje weer oppakken.

@ faserd, wat was uiteindelijk het probleem? Ik reed afgelopen week met een 4.4 V8 uit 2005 en deze had exact dezelfde symptomen. Navigatie, achteruitrijverlichting, koplampwissers, parkeersensoren en knippers hoor/zie je niet in de auto. Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: vreemd verhaal

Bericht door Rogue V8 »

De auto waar ik laatst dit zelfde probleem mee had heb ik gekocht. Het bleek door vocht te komen bij de modules links achterin in de kofferbak. Schijnbaar kan het met zware regenval wel eens lekken via de rubbers van de achterklep of via een slecht rubber van het achterste zijraam (links).
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Plaats reactie