Range Rover L322 LED lampjes

Range Rover L322 – Technisch forum voor de 3e generatie Range Rover (bouwjaar 2002 - 2012)
Plaats reactie
Patriek L322
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:32

Range Rover L322 LED lampjes

Bericht door Patriek L322 »

Mag ik bij mijn Range Rover L322 (2004) LED lampjes plaatsen in plaats van de standaard gloeilampjes? Zal dat geen probleem opleveren met de computer enz...? (nummerplaat, achteruitrijd lichten naast nummerplaat, interieur)
Dank bij voorbaat voor eventuele response.
Patriek
Patriek L322
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:32

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Patriek L322 »

heb al eens getest door de parkeerlampjes vooraan te vervangen door can-free leds, jammer dat die onregelmatig flashen wanneer de wagen stil staat en sleutel uit contact :( dus terug de gewone lampjes gemonteerd
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door RuwanDTS »

Ik heb recentelijk de verlichting laten aanpassen. Ben daarmee op het moment van schrijven nog in het proces ervan.

Momenteel heb ik leds laten plaatsen in de stad verlichting. En van die angel eyes als DRL, wanneer de lichtknop in de auto op stand 0 staat, dan branden deze ringen. En zet ik deze in stand 1, dan branden de stadslichten (ledjes) mee. Ik heb geen issues momenteel met de boordcomputer met betrekking tot de stadslichten.

Met de knipperlichten is het momenteel een ander verhaal. Het schijnt dat deze computer in de Range Rover zeer gevoelig is met verlichting. Ook al azijn je leds canbus geschikt, dan nog werkt het niet of geeft het storing. In mijn geval knipperen de leds 2x zo snel dan normaal.

Er is een oplossing mogelijk, van wat ik begrepen heb, en dat is een weerstandsbordje te plaatsen. Dit zijn we nu aan het navragen. Ik vermoed dat je dan een weerstand tussen de LED en de voeding moet gaan zetten:
https://www.powerfuluk.com/vehicles/ran ... 2-ohm.html

Zie bovenstaande link.

Ditzelfde geld ook als je je grootlicht en mistlampen wilt voorzien van leds.

Mogelijk dat een weerstand voor jou ook de oplossing is.

Gr. Ruwan
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Rogue V8 »

@Ruwan,

Welke LED's heb je gebruikt ter vervanging van de gele pitjes? Ik wil deze ook graag vervangen omdat dat een stuk fraaier staat naast de xenon verlichting.
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door RuwanDTS »

Hi,

Ik weet niet welk merk ledjes de stadsverlichting zijn, maar ze zijn iig 6000k. Ze geven geen problemen op de boord computer.
Verwacht geen bijzondere hogere lichtopbrengst. Voor het oog ziet het er mooiere en egaler eruit.

Knipperlichten is een ander verhaal, daar hoop ik z.s.m. nog een update over te kunnen geven.

Gr. Ruwan
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Rogue V8 »

Via Ebay heb ik onderstaand setje Led lampen ter vervanging van de stadslichten gekocht. Ziet er een stuk frisser uit nu.

link Ebay

Range Rover L322 LED lampjes
Range Rover L322 LED lampjes
Range Rover L322 LED light.jpg (15.14 KiB) 3571 keer bekeken
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Patriek L322
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:32

Re: Range Rover L322 LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Patriek L322 »

heb ondertussen reeds een paar andere can-free leds geplaatst, ter vervanging van mijn stadslampjes. Maar helaas, opnieuw 'soms' flashen in stand 0 terwijl de motor draait. Indien het contact afstaat blijven ze perfect uit.
Omdat mijn Range binnenkort naar de keuring moet heb ik maar terug de originele gloeilampjes geplaatst.

Hebben jullie een type en merk van de ledlampjes die dan wel perfect werken (niet flashen bij draaiende motor en lichtschakelaar in stand 0)?
Dank bij voorbaat!
Rogue V8
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2018 17:50

Re: Range Rover L322 LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Rogue V8 »

Ja, zie de lampjes in de link. Werken zonder problemen.
Range Rover 4.4 V8 Vogue (02/2005)
Patriek L322
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:32

Re: LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door Patriek L322 »

Hoe is het uiteindelijk afgelopen, Ruwan?


RuwanDTS schreef: 19 feb 2018 21:33 Ik heb recentelijk de verlichting laten aanpassen. Ben daarmee op het moment van schrijven nog in het proces ervan.

Momenteel heb ik leds laten plaatsen in de stad verlichting. En van die angel eyes als DRL, wanneer de lichtknop in de auto op stand 0 staat, dan branden deze ringen. En zet ik deze in stand 1, dan branden de stadslichten (ledjes) mee. Ik heb geen issues momenteel met de boordcomputer met betrekking tot de stadslichten.

Met de knipperlichten is het momenteel een ander verhaal. Het schijnt dat deze computer in de Range Rover zeer gevoelig is met verlichting. Ook al azijn je leds canbus geschikt, dan nog werkt het niet of geeft het storing. In mijn geval knipperen de leds 2x zo snel dan normaal.

Er is een oplossing mogelijk, van wat ik begrepen heb, en dat is een weerstandsbordje te plaatsen. Dit zijn we nu aan het navragen. Ik vermoed dat je dan een weerstand tussen de LED en de voeding moet gaan zetten:
https://www.powerfuluk.com/vehicles/ran ... 2-ohm.html

Zie bovenstaande link.

Ditzelfde geld ook als je je grootlicht en mistlampen wilt voorzien van leds.

Mogelijk dat een weerstand voor jou ook de oplossing is.

Gr. Ruwan
RuwanDTS
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 feb 2018 20:21

Re: Range Rover L322 LED lampjes ipv de originele gloeilampjes

Bericht door RuwanDTS »

Hi Patriek,

momenteel heb ik nog geen oplossing hiervoor gevonden waarvan ik weet dat het werkt.Ik heb het even naast me neergelegd.
Degene bij wie ik de led ringen heb laten plaatsen had ook verder geen idee meer, gezien die geen reactie meer had ontvangen van een derde partij.

Gr. Ruwan
Plaats reactie