Bandenmaat Range Rover Classic

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Groot
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:46
Locatie: Zutphen

Re: Bandenmaat

Bericht door Mark Groot »

Hallo Erwin,
Nou weet ik toevallig dat jij vrij veel in de achterbak hebt liggen.
Dat is niet bevordelijk voor de wegligging van de RR. Zelf een keer tijdens een toerrit een bezoekje aan een slipschool gemaakt. Daar met verschillende snelheden op nat wegdek een uitwijk manoevre gemaakt. Boven de 40 was de auto niet meer te houden. Achterkant wil dan voorop.
Misschien is het een overweging om naast het vervangen van alle rubbers door polybush ook een stabilisatie stang te monteren. Degene die ook op de laatste RRC werd geplaatst.
Ook is het zinvol om de stuurkogels kritisch te bekijken. Ik heb ze zelf recent vervangen en dat is een wereld van verschil.
Er is niets vervelender dan je niet prettig voelen achter het stuur, je hoort je als een koning te kunnen voelen in een RR.

Groeten,
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: Bandenmaat

Bericht door erwin1972 »

Tadaaa :D :D
Het niewe schoeisel!

Afbeelding
Afbeelding
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Bandenmaat

Bericht door Bacchus »

Ziet er prima uit!!
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Gebruikersavatar
Mark Groot
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:46
Locatie: Zutphen

Re: Bandenmaat

Bericht door Mark Groot »

Mooie banden, goed gevulde wielkast.
Wat is de maat van de banden
erwin1972
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:00
Locatie: Hoornsterzwaag

Re: Bandenmaat

Bericht door erwin1972 »

De maat is 225/75R16

Ik denk dat ik weet waarom het rijden met een trailer/tandemasser zo'n probleem is.
De trekhaak zit te hoog. Hierdoor heb ik te weinig druk op de voorste wielen van de aanhanger.
Het vervelende is dat de trekhaak al op z'n laagste stand staat :cry:
hart knobbel zit op 54cm.
Pommt1973
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:56

Re: Bandenmaat

Bericht door Pommt1973 »

hoi , Ik denk zelf dat het daar niet aan ligt, heb zelf ook zo'n trekhaak en er hangt regelmatig 1500/2000 kg aan. En mijn banden maat is 235/70 r16.
Waar ik achter ben gekomen na een soortgelijke ervaring in Friesland bij de rotonde Joure. (gelukkig zonder aanhanger). Mijn achterkant haalde mij ook in waar door ik in de berm kwam en vlak voor een boom stil kwam te staan. Is dat de voorste schokbrekers het niet meer deden zoals ze voor gemaakt zijn. Nadat ik deze vervangen had en mijn achterste veren iets versterkt had. rijdt hij weer perfect. De auto hing achter een beetje door ondanks alles nieuw is.
In ieder geval de ervaring van het glijden hoeft van mij niet meer.
Tjerk
Plaats reactie