P38 met een probleempje

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
Art1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2012 19:05

P38 met een probleempje

Bericht door Art1966 »

Goedendag allemaal, mijn naam is Arthur de Vos

Ik heb recent een hele mooie RR P38 met 4.6 liter motor, duurste uitvoering gekocht.

Ik weet van de problemen met de auto, maar ik wist niet in 1 auto zo veel dingen kapot kunnen gaan. Het is best wel bijzonder dat een auto uit 2000, met 160.000 km op de teller en door de vorige eigenaar goed onderhouden, nu al bijna total loss is. Naar verwachting moet er een nieuw blok in, mijn eerste vraag heeft iemand een goed adresje daarvoor en wat gaat het me kosten. De auto zuipt koelvloeistof.

Arthur
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: P38 met een probleempje

Bericht door Simonjanssen »

Hallo


Ik had een kapot blok dwz een cylinderbus met speling.
klassieker dus

Ik heb in hinckley (gb) een nieuw onderblok gekocht bij PTP.Dit bedrijf heeft de officiele rechten van landrover voor de fabrikage van het oude blok. Ze hebben het verbeterd door met coscast te werken. Dit zou een betere legering zijn dan de originele.
Het kostte mij 1700 britse ponden . Voor 80 pond wordt de motor bezorgd waar je hem wilt hebben. Alles ex btw.
Ik meen me te herinneren dat een compleet blok toe 2800 bp kostte ex btw. Dan krijg je nog montage/demontage natuurlijk.
Ik heb indertijd een redelijk gedegen onderzoek gedaan. Revisie zou- afhankelijke van wat men tegenkwam- tussen de 4000 en 6500 euro kosten. Mijn keuze was toen gemakkelijk gemaakt.Achteraf had ik een compleet blok moeten kiezen. De montagevan tweedehands koppen gaf problemen en daardoor weer extra kosten aan werk. Geheel nieuw zou uiteindelijk iets duurder zijn geweest maar niet veel.
Het meest interessant is natuurlijk een goed tweedehands blok kopen voor een redelijke prijs. Dan moet je echter wel zeker zijn dat die goed is. Overigens geef je niet aan wat er aan de hand is. De diagnose moet wel goed gesteld zijn natuurlijk.
ik wil je eventueel nog wel nader informeren over mijn perikelen met de invoer .
0638899896
groetjes

simon janssen
Plaats reactie