hoog stationair toerental

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
daanzaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2016 21:21

hoog stationair toerental

Bericht door daanzaan »

het stationair toerental van mijn 4.6HSE loopt in neutraal op tot boven 2200 rpm
heb dit eerder gehad, maar verholpen door het verwisselen van het luchtklephuis.
Nu het oude luchtklephuis er weer opgezet, maar hoog toerental blijft.
waar moet ik dit in zoeken?
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: hoog stationair toerental

Bericht door 1korendijk »

Wellicht lees ik het verkeerd; u heeft eerder last gehad van verhoogd stationair toerental. Dat heeft u opgelost door het luchtklephuis te verwisselen. Nu heeft u wederom last van verhoogd stationair lopen, en heeft u uw oude (eerst ws ook niet goed functionerende) luchtklephuis weer gemonteerd?

Als ik het zo lees, zal ik een ander luchtklephuis adviseren ( immers, de eerste functioneerde niet goed, en nu de tweede ook. En om dan het eerste exemplaar weer te monteren....)

LMM is vaker een probleem


Succes
Groet Marcel
daanzaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2016 21:21

Re: hoog stationair toerental

Bericht door daanzaan »

beste Korendijk,
Is inderdaad zo dat ik het eerste luchtklephuis er even heb opgezet om te zien of dat verschil maakte, dus niet.
Ik heb de andere gedemonteerd nagezien en schoongemaakt en weer gemonteerd, maar nog steeds hetzefde probleem.
Dus denk inderdaad dat ik het ergens anders moet zoeken (luchtmassameter?)
Ik ga hem van de week eerst maars eens uit laten lezen, misschien komt er dan wat uit.
daanzaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2016 21:21

Re: hoog stationair toerental

Bericht door daanzaan »

nog even een update, de oorzaak van het hoge toerental lag in een te hoge motortemperatuur.
Dit kwam uit toen de dealer hem uitlas, en hij nadat hij hem softwarematig op de juiste temperatuur heeft gezet, was het toerental keurig.
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: hoog stationair toerental

Bericht door 1korendijk »

Fijn weer opgelost
Groet Marcel
Plaats reactie