Startprobleem 2.5DSE na werkzaamheden...

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
JaapStruyk
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2016 07:12

Startprobleem 2.5DSE na werkzaamheden...

Bericht door JaapStruyk »

Om de O-ring die de pomp afdicht naar de distributie toe te vervangen gelijk maar 6 nieuwe gloeibougies erin gestoken, oude zagen er nog goed uit maar toch.
Het verhaal heeft nog wel een andere kant, om die O-ring te vervangen moet de pomp van de distributie los, na verwijdering zag ik dat de woodruff spie van de pomp zwaar beschadigd was, gelukkig heb ik die liggen i.v.m. rare hobby dus deze gelijk vervangen.
Echter heb nu startproblemen, 3x gloeien voor de motor pakt zover ik kan overzien 3 mogelijke oorzaken:
1: gloeibougies (zijn hageltje nieuw zou raar zijn)
2: pomp timing (i.v.m. vervanging spie kan deze zomaar iets anders op tijd staan, later zetten kan niet meer staat aan einde sleuf heb hem wel stapsgewijs vroeger gezet totdat de ECU buiten bereik kwam maar zonder verschil)
3: injectors niet goed ontlucht (kwam overal diesel uit bij ontluchten en als ik er willekeurig 1 losdraai reageert de motor direct, loopt ook mooi rond na starten)
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Startprobleem 2.5DSE na werkzaamheden...

Bericht door 1korendijk »

Pomp op tijd?
Na een bepaald aantal kilometers ( enkele duizenden weet het niet exact) moet het tandwiel van de pomp iets verdraaid herinner ik me van onze koppakking wissel.
Startte een stuk beter nadien.

Groet Marcel
Groet Marcel
JaapStruyk
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2016 07:12

Re: Startprobleem 2.5DSE na werkzaamheden...

Bericht door JaapStruyk »

Pomp staat goed, warm start hij prima en nog vroeger kan niet omdat de stel-sleuven op zijn. (verstellen timing met pomp zelf zit geen stelmogelijkheid op het tandwiel, de 3 M8 moertjes oplossen en pomp zelf verdraaien)

Zal de spanning over de gloeibougies eens meten wellicht relais niet helemaal OK.
JaapStruyk
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2016 07:12

Re: Startprobleem 2.5DSE na werkzaamheden...

Bericht door JaapStruyk »

Kleine update, heeft even geduurd maar er waren nog wat andere zaken te fixen... ;-)

Over de gloeibougies staat 11,9V en op de accu 12,8V zou doen vermoeden dat het relais wat verlies heeft of is 1V verlies normaal?
Plaats reactie