P38 2.5 van 1995 wil niet meer doorstarten na lege tank

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
007pappie

P38 2.5 van 1995 wil niet meer doorstarten na lege tank

Bericht door 007pappie »

Hallo, ik heb een 3-tal weken geleden een P38 van 1995 aangekocht. de vorige eigenaar heeft hem rechtstreeks van de keuring tot bij mij thuis gereden en op onze steile oprit geparkeerd. Na 2 dagen wilde ik hem starten, maar kreeg hem niet gestart. Ik zag dat de tank volledig leeg was. Ik heb de tank gevuld met 40 liter diesel en terug proberen op te starten. na een paar pogingen was de batterij plat dus opnieuw moeten opladen. Na een paar keer doorstarten heb ik hem aan de praat gekregen, zo'n 15 minuten laten draaien zonder probleem, hem eens verplaatst en teruggezet en sinds dan krijg ik hem weer niet opgestart. het lijkt of hij zijn diesel niet optrekt.. de wagen heeft voordien dit probleem niet gehad. waar kan dit aan liggen? alle hulp is welkom...
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: P38 2.5 van 1995 wil niet meer doorstarten na lege tank

Bericht door jeroen »

Je moet eens kijken of er diesel in de filter komt.je kan aan de onderkant van de filter een plastic schroef met de hand
Eruit draaien.komt er geen diesel uit dan werkt je opvoerpomp in de tank niet.komt er wel diesel uit dan moet je eens een leiding lospakken op de cilinderkop,en kijken of de diesel tot daar komt.komt die tot daar dan moet je anders de gloeispiralen nakijken.
Succes
Plaats reactie