startmotor weigert door sluiting in eas pomp

Onderwerpen gerelateerd aan de motor van de Range Rover P38
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

startmotor weigert door sluiting in eas pomp

Bericht door Simonjanssen »

Hallo Allemaal
Ik had dit stukje onder de titerl "tip sluiting easpomp "geplaatst.
Dat is niet zo handiog voor iemand met het startprobleem.

Dus daarom hier onder een andere title nog een keer

Hallo allemaal

Enige maanden geleden weigerde mijn p38 ineens te starten. Alles goed , behalve dan dat de startmotor niks deed.
Ik had met een paar kinderen in de auto die naar zwemles moesten veel haast en kon door inerventie van een moeder een andere auto regelen. Tijdens het wachten bij het zwembad dus maar de wegenwacht gebeld. Die tikte een plusdraad tegen de startmotor: lopen dus. Bij een garage heb een vastere verbinding laten maken, zodat ik in ieder geval ook alleen kon starten. Later onderweg bleek ook de eas de geest te gaan geven.
Thuisgekomen heb ik het de volgende dag nog eens goed bekeken en onderzocht.wat bleek.
De drijfstang van de eas pomp was gebroken. Daardoor ontstond er sluiting of in ieder geval teveel stroomgebruik in de pomp.Daardoor ging er een zekering uit. Achter die zekering hangt ook het kleine relais van de startmotor.....Ik kon dus niet meer starten door sluiting in de eas pomp....Als ik het relais van de eas pomp er had uitgetrokken, dan was de zekering heel gebleven en had er gewoon gestart kunnen worden.
Altijd handig om te weten.

groet

simon janssen
Heremans
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 feb 2018 22:12

Re: startmotor weigert door sluiting in eas pomp

Bericht door Heremans »

hallo,
IK heb net het zelfde. Mijn EAS pomp is verbrand omdat de vorige eigenaar de overbelast thermiek verwijderd had.....en de startmotor werkt niet meer.
Die zekering waar u het overheeft zit die in de relais/zekering kast in de motor ruimte? De zekeringen daar lijken allemaal goed.

alvast bedankt !!!!
Plaats reactie