Oplossing kachel probleem range rover p38 - blend motor

Onderwerpen gerelateerd aan het klimaatsysteem van de Range Rover P38 zoals verwarming / airco / kachel
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Oplossing kachel probleem range rover p38 - blend motor

Bericht door lobbes »

Hallo,
Gisteravond heb ik me voorgesteld en maak ik maar meteen gebruik van dit forum.
Zoals ik gister al geschreven heb bij mijn voorstellen, ben ik bezig om een oplossing te zoeken voor het kachel probleem. Op vele forums is er ontzettend veel over te vinden, maar wat ik me afvroeg, is er iemand meer mee bezig geweest om de kachel te proberen te verbeteren? En zo ja, wat is er veranderd? Ik weet dat er in Scandinavië iemand mee bezig is, of in ieders geval, plannen had.
Ook vroeg ik me af, hoe lang blijven de blendmotoren werken na vervanging? Ik hoor zo vaak dat ze maar een korte tijd mee gaan. Ook dealers delen die mening. Na aanschaf van een gebruikte kachelunit ben ik er wel achter gekomen dat de blendmotoren hard moeten werken, want wat gaat het allemaal zwaar.
Ik "hoor" graag van jullie.
Alvast bedankt
Gr. Eric
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door 1korendijk »

Goedenavond,

Zojuist overleg gehad met mijn garage, we zullen de blend motoren trachten te vervangen door Peugeot motoren.
Althans, op Rangerovers.net zijn hier een paar woorden aan gewijd.
Mocht dit een mogelijkheid zijn en het voordeliger blijken te zijn, danwel kwalitatief beter, post ik het,


Groet Marcel
Groet Marcel
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door Simonjanssen »

Hoi
De blend motoren van rr en peugeot zijn allebei van Valeo.( ik neem aan dat ze in nog veel meer merken zitten) Een aantal peugeot motoren (ik weet toevallig van de 406) hebben metalen delen waar de rr kunststof heeft. Dat lijkt steviger.
groet
simon janssen
klash016
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2015 20:54

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door klash016 »

Ik heb net de blendmotoren bij mijn Range Rover vervangen. Via Ebay nieuw gekocht omdat je bij gebruikte niet weet hoe lang ze meegaan. Ik vermoed dat het de eerste keer is dat ze vervangen zijn, na 15 jaar dus. Het is alleen een hele klus om erbij te komen. Alle functies werken nu wel weer en ik hoop voor heel lang. Dat zware werken zoals hierboven genoemd heb ik niet kunnen vaststellen. De draaibewegingen kon ik makkelijk maken en gingen zelf vrij soepel vond ik. Ik heb trouwens alleen de rechterkant gedaan en de linker laten zitten en de draden (van de linker motor) omgestoken in de nieuwe stekker.
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

Hallo,

Ik heb net geprobeerd foto's te plaatsen maar ze zijn te groot.
Staat er ergens op dit forum hoe ik dat het beste kan doen?

Op dit moment is mijn dashboard uit m'n auto en de airco is leeg. Deze week wil ik het kachelhuis er uit halen en een andere er in zetten, waar ik lagers in heb gezet om de flappen soepel te laten bewegen.
Ik heb 3 nieuwe blend motoren en ik wil een radiator in het kachelhuis plaatsen van een Audi A6 Quatro. Die heb ik nog niet, dat valt nog niet mee om dei te pakken te krijgen.

Ik kijk nog even voor de foto's.

groet
Eric
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

Hallo,

Ik probeer nogmaals de foto's te plaatsen. Hier op kun je zien wat ik heb gedaan. Inmiddels agaat de kachel in elkaar en werkt heel soepel.
Ik zit nog te wachten op de Audi radiator.
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

IMG_2626.JPG
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

IMG_2627.JPG
IMG_2628.JPG
IMG_2668.JPG
IMG_2669.JPG
IMG_2671.JPG
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

IMG_2685.JPG
IMG_2688.JPG
IMG_2689.JPG
IMG_2713.JPG
IMG_2714.JPG
lobbes
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2010 18:56

Re: Oplossing kachel probleem

Bericht door lobbes »

IMG_2715.JPG
IMG_2716.JPG
IMG_2717.JPG
IMG_2719.JPG
IMG_2722.JPG
Plaats reactie