probleem luchtvering range rover p38 ??

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
richaelkinkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2011 10:52

probleem luchtvering range rover p38 ??

Bericht door richaelkinkel »

Beste mensen,

Ik heb een Range Rover 4.6 HSE V8 en met veel plezier rij ik hier in maar....
op dit ogenblik niet meer zo graag ivm een probleem met de luchtvering :(
Wat is het geval, het beestje blijft op zijn lage stand staan ook al heb ik er al een
aantal kilometers opzitten en dat is voor de auto ook niet best.
Mjn vraag; is dit iets simpels (bijvoorbeeld de kou) of kost dit een lieve duit.

graag hoor ik van jullie want het blijft toch je kindje.... :)

groet,
Richael
Rangerboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2011 20:36

Re: hydraulisch systeem ??

Bericht door Rangerboy »

Dag richaelkinkel,

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.
Blijft de auto bij alle wielen laag staan ?
Komt er een foutmelding over de luchtvering ?
Je kunt even kijken of de pomp nog werkt, deze zit onder de motorkap aan de chauffeur zijde.Net achter de luchtfilter. Je kunt het deksel verwijderen en dan hoor je de pomp goed. Van hieruit vertrekken alle leidingen naar de balgen en de luchttank. Misschien zit er een lek aan de leidingen.
Hopelijk vindt je zo het probleem zoniet dan hoor ik het wel.

groeten RB,
Groeten RB,
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: hydraulisch systeem ??

Bericht door jeroen »

Als hij niet meer omhoog wil en geen fout op het dashboard aangeeft dan zullen de balgen slecht zijn of je compressor
levert te weinig druk.Laat de auto een 10 minuten draaien met de linker voordeur open.Dan pompt hij namelijk alleen het expansievat vol ipv de balgen(wat veel meer moeite
kost omdat dit veel meer is).Doe ook de motorkap open en voel of de pomp trilt,dus in werking is.Als hij trilt dan na 10minuten de deur dicht doen.Als hij dan omhoog gaat, zou ik eens beginnen met een andere pomp of een pomp revisie doen.Evengoed
zou ik de balgen controleren op lekkage door deze met wat water met zeepsop in te smeren.Als je ze ziet lekken dan weet je dat dit ook niet goed zit.Als je compressor electronisch
defect is dan krijg je direct een hardware fout(eas defect ) in je dashboard.Is een hoogte sensor ,kleppenblok of eas ecu defect dan krijg je ook deze foutmelding.
Als je die foutmelding krijgt en je weet niet waar je moet zoeken dan moet je hem uitlezen.Kan de dealer doen(duur).of iemand met dergelijke apparatuur.Ik heb deze namelijk liggen
maar ik weet niet of jij in de buurt van Limburg woont.Is namelijk niet verstandig om ver te rijden op je bump stops(voor je gezondheid).
succes ermee
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: hydraulisch systeem ??

Bericht door stephen j »

Het kan de compressor zijn. Vaak is het vervangen van de O-ringen in het kleppenblok voldoende. Met 2 linkerhanden en een uur of 2 kan je dit allemaal vervangen. Vervang ook zeker je luchtbalgen, die zijn na 8 jaar wel op. Een nieuwe of gereviseerde compressor kan geen kwaad. Toen ik mijn balgen verving, begaf de compressor het, die kon die nieuwe strakke balgen niet meer opblazen.. Download Rave via Greenoval, dan heb je gelijk de gehele handleiding. Succes!
Plaats reactie