tip tijdelijke oplossing defecte compressor

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
daanzaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 nov 2016 21:21

tip tijdelijke oplossing defecte compressor

Bericht door daanzaan »

Laatst had ik weer eens last van een versleten compressor en moest er nieuwe onderdelen voor bestellen, omdat ik de auto toch nodig had, maar deze oo z'n bumpstops stond heb ik van een autoventiel de rubberen onderkant afgehaald, en was van plan deze op een koppeling met het juiste draad te solderen.
Op zoek naar een aansluiting met het juiste draad (10x1, schuint ook wel lampdraad te heten, gebruikt voor lampfittingen) kwam een ijzerhandeltje met een messing knelsok met aan beide zijden het draad dat past op de koppeling van de blauwe slang die normaal aan de kompressor zit.
i.p.v. solderen heb ik het kaalgehaalde deel van het ventiel in de knelkoppeling gestoken en flink aangedraaid.
Na het ventiel met de koppeling op de blauwe slang te hebben gemonteerd ben ik naar het plaatselijke tankstation gehobbeld, en met de luchtslang op her ventiel de druk op 6 barr gezet. Op een gegeven moment kwam de auto omhoog, zekering 44 en het betreffende relais heb ik verwijderd om te voorkomen dat het kleppenblok lucht laat weglopen bij nivelleren e.d.
dit is goed gegaan totdat ik 3 dagen later de benodigde onderdelen voor de compressor binnen had en deze weer kon monteren.
Het ventiel met de koppeling houdt ik voor noodgevallen (met sleutel 14) bij de hand.
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: tip tijdelijke oplossing defecte compressor

Bericht door 1korendijk »

Mooie oplossing, maarrrrrr
“Weer eens een versleten compressor”????
Groet Marcel
Plaats reactie