eas stoppen met contact uit

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

eas stoppen met contact uit

Bericht door Simonjanssen »

Hallo Allemaal

onderstaande txt kwam ik tegen op rangerovers.net.
is heel simpele oplossing die anders redelijk veel werk vraagt.
slimme jongen die flip.
Ik heb google de txt laten vertalen en zelf nog een beetje bijgeschaafd. het kan mooier maar het is vlgs mij te begrijpen
groetjes
simon janssen

uitschakelen van EAS nivellering, de gemakkelijke manier



Jaren geleden heb ik de EAS herbedraad zodat de auto niet meer nivelleert met het contact uit, zowel op mijn eigen auto en die van vrienden en klanten. Dit voorkomt dat de auto met contact uit doorgaat met levellen als hij door de hobbels ongelijk geparkeerd (met de EAS op jacht naar consistente hoogte instellingen) of wanneer er ergens een lek is. En ontslaat daarmee de compressor van de verplichting om alle vier zakken oppompen. Als een toegevoegde bonus, als er een lek is, zult u zien welke hoek is het laagst .
 

  Vorige week, bij het verwijderen van de EAS-timer uit een auto, realiseerde ik me de pin-out is identiek aan een normaal relais, met enkele toegevoegde pinnen (voor diagnostiek en BECM).
  Ja, door de EAS-timer te vervangen door een standaard 4-polige relais krijg je een volledig functionerende EAS, maar alleen als het contact is ingeschakeld. U moet de timer relais terug in als je wilt naar diagnostiek gebruiken zetten, dus het beste om het in de auto te houden.
  Perfect eenvoudige manier om de nivellering uitschakelen, zonder dat nieuwe bedrading.

  filip
1korendijk
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 aug 2012 14:16
Locatie: Groningen

Re: eas stoppen met contact uit

Bericht door 1korendijk »

Goede tip,
Binnenkort maar eens toepassen,

Groet Marcel
Groet Marcel
Plaats reactie