tip voor sluiting in de eas pomp

Onderwerpen gerelateerd aan de luchtvering van de Range Rover P38.
Plaats reactie
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

tip voor sluiting in de eas pomp

Bericht door Simonjanssen »

Hallo allemaal

Enige maanden geleden weigerde mijn p38 ineens te starten. Alles goed , behalve dan dat de startmotor niks deed.
Ik had met een paar kinderen in de auto die naar zwemles moesten veel haast en kon door inerventie van een moeder een andere auto regelen. Tijdens het wachten bij het zwembad dus maar de wegenwacht gebeld. Die tikte een plusdraad tegen de startmotor: lopen dus. Bij een garage heb een vastere verbinding laten maken, zodat ik in ieder geval ook alleen kon starten. Later onderweg bleek ook de eas de geest te gaan geven.
Thuisgekomen heb ik het de volgende dag nog eens goed bekeken en onderzocht.wat bleek.
De drijfstang van de eas pomp was gebroken. Daardoor ontstond er sluiting of in ieder geval teveel stroomgebruik in de pomp.Daardoor ging er een zekering uit. Achter die zekering hangt ook het kleine relais van de startmotor.....Ik kon dus niet meer starten door sluiting in de eas pomp....Als ik het relais van de eas pomp er had uitgetrokken, dan was de zekering heel gebleven en had er gewoon gestart kunnen worden.
Altijd handig om te weten.

groet

simon janssen
LRRR P38
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2013 23:53

Re: tip voor sluitin in de eas pomp

Bericht door LRRR P38 »

Hallo.

Kun jij mij vertellen waar die zekering zit van de pomp?

Gr LRRR P38
Simonjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:46

Re: tip voor sluitin in de eas pomp

Bericht door Simonjanssen »

Hoi

Ik zie je vraag nu pas
de zekering zit in het zekeringen blok rechts onder motorkap.
In de deksel staat als het goed is aangegeven welke zekering voor wat is.

groet

simon janssen
LRRR P38
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2013 23:53

Re: tip voor sluitin in de eas pomp

Bericht door LRRR P38 »

hoi.

oke bedankt,ga het nakijken.

gr lrrr
Plaats reactie