Evoque - Antenna kapje (spoiler)

Range Rover Evoque L538 – Technisch forum voor de Range Rover Evoque (vanaf bouwjaar 2012)
Plaats reactie
Chickenlal
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:44

Evoque - Antenna kapje (spoiler)

Bericht door Chickenlal »

Goede ochtend,

Afbeelding

Tijdens het wrappen van de spoiler van een evoque het antennekapje afgebroken. Het kapje zelf zit vast met clipjes, maar die kunnen blijkbaar enkel maar los van langs de binnenkant van de spoiler. Heb al de spoiler los gemaakt om eens te kijken, maar krijg de kabelboom niet echt los en heb toen niet verder durven proberen.

Ik dacht ik ga gewoon naar Range Rover en bestel zo'n nieuw kapje en dan zetten ze dat er wel op voor mij, zoals ik bij andere merken wel al eens gedaan heb voor een kleinigheidje.

Nu krijg ik nieuws van Range Rover dat ze dat niet apart kunnen bestellen en dat er een nieuwe spoiler op moet, deze kost /- 600 euro, maar moet nog op kleur gespoten worden en dan montage zit ik al snel rond de 1000 euro natuurlijk...

Dat is een ziekelijk bedrag als je ingaat dat enkel de haaievin kapot is... En volgens mij is die spoiler van 600 euro zonder alle electronica in, waardoor ze dus beide spoilers gaan open doen alles verplaatsen en monteren. Dus lijkt het mij wel een optie om alleen maar het kapje te gaan vervangen...

Iemand soms tips over deze situatie hoe ik aan zo'n kapje zou geraken en als het mogelijk is deze los te monteren? Want van 1000 euro kosten voor zoiets heb ik niet schitterend geslapen :lol:

Thanks alvast,
Kenny
Peter
Beheerder
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 nov 2009 14:33

Re: Evoque - Antenna kapje (spoiler)

Bericht door Peter »

Heb je al op Ebay gekeken? Voor welk bouwjaar is het? En heb je misschien het onderdeelnummer dan help ik je zoeken
Chickenlal
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:44

Re: Evoque - Antenna kapje (spoiler)

Bericht door Chickenlal »

Hoi

Bedankt voor de reactie, heb geen onderdeelnummer aangezien de persoon momenteel terug rondrijd met de wagen en de haaievin is tijdelijk gekleefd er op.

Is een Evoque TD4 150pk in Loire Blue van bouwjaar 2016
Chickenlal
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:44

Re: Evoque - Antenna kapje (spoiler)

Bericht door Chickenlal »

Ben hier nogsteeds naar opzoek. Onderdeelnr voor de spoiler is LR079945

Maarja, heb enkel het antennakapje (haaievin) nodig en dat is blijkbaar nergens te verkrijgen.

Vrij triest dat dit me 1200 euro zal kosten terwijl de haaievin er gewoon zou kunnen opgekleefd worden :(
Plaats reactie