automaat spoelen - range rover p38

Plaats hier beschrijvingen van diverse onderhoudsklussen voor de Range Rover P38
Plaats reactie
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

automaat spoelen - range rover p38

Bericht door harryv8 »

Beste Allemaal , heeft iemand ervaring met het spoelen van een automaat? Betreft een Range Rover P38 die 200k heeft gereden.
De auto heeft 4 jaar stil gestaan en we zijn hem nu in orde aan het maken, en willen de bak laten spoelen, iemand ervaring?
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: automatenbak spoelen?

Bericht door jeroen »

Ik heb het vorig jaar bij een l322 4.4 van 2003 laten doen.goed resultaat.wel best prijzig.
Bij mijn eigen p38 heb ik toevallig vandaag de automaat gedemonteerd ivm lekkende krukas
keerring.Nu ga ik de filter van de automaat ook vervangen en direct nieuwe olie.
Deze ga ik niet laten spoelen.de automaat van een 4.6(4hp24) gaat in de praktijk zelden kapot tot tegenstelling van de 4hp22 die in de 4.0 en 2.5 zit.ik weet niet welke jij hebt?
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: automatenbak spoelen?

Bericht door harryv8 »

hoi Jeroen ,

ik heb een 4.6 uit 1999 , had even geinformeerd , is een bedrijf hier kost het 165,00 euro ex btw
maar inclusief filter en olie , vondt de prijs nog wel meevallen. Dacht het juist te doen omdat de auto 4 jaar stil gestaan heeft.
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: automatenbak spoelen?

Bericht door jeroen »

Dat is idd een andere prijs.ik was toch wel zeker 3x zoveel kwijt.maar je weet zeker dat hj ook echt aan een spoelapparaat wordt gehangen en niet alleen olie en filter van de bak worden vernieuwd?Als dat zo is is dan zou ik dat zeker doen als ik jou was.
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: automatenbak spoelen?

Bericht door harryv8 »

ja, is een bedrijf in Haarlem niet zo ver hier vandaan , ga volgende week een afspraak maken
ik zal zeker laten weten hoe dat afgelopen is
Plaats reactie