Trekgewicht Range Rover classic

Informatie over wetgeving (RDW) en belasting bij klassiekers / oldtimers
Plaats reactie
henkdegraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 20:16

Trekgewicht Range Rover classic

Bericht door henkdegraaf »

Hallo,

Ik heb recent een 1986 Range Rover Classic 3.5 vanuit Engeland op Nederlands kenteken gezet. Keuring verliep zonder problemen. Nu heb ik het kenteken binnen en zie dat het maximale trekgewicht 4000kg bedraagt. Dit lijkt mij erg veel. Zeker gezien het remsysteem dat ongeventileerd is.

Heeft iemand ervaring met trekgewichten en types.

Groet
Henk
RRC5.7
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2010 23:42
Website: http://www.r5o.nl

Re: Trekgewicht RR classic

Bericht door RRC5.7 »

Het is inderdaad erg veel en ook vreemd dat de RDW dat toekent aan een Range Rover Classic van ouder dan 1989-1990 (geventileerde voorremmen). Maar het gebeurt vaker. 3500kg is veilig, mits de auto goed onderhouden is. Maar wees blij dat het niet bijv. 2510kg is, dat heb ik namelijk ook meegemaakt. En dat begrijp ik nu weer niet. Landrover Nederland, in het bijzonder de heer Leen van de Lagemaat, geeft de trekgewicht attesten uit voor als er géén trekgewicht op je kenteken staat. (daarvoor hoef je dus helemaal niet naar de RDW: attest aanvragen en samen met je kentekendeel 1A naar de RDW in Veendam sturen met het verzoek het trekgewicht op je kenteken te zetten; fluitje van een cent) Dus Van de Lagemaat kan je ook zeggen wat Landrover veilig heeft gevonden.

Groet,
Lucas Adriaanse
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Trekgewicht RR classic

Bericht door Bacchus »

Ze trekken ook zonder (grote) problemen 7 tot 8 ton hoor!! ;-)
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie