1/3 - 2/3 regeling RDW - Range Rover Classic

Informatie over wetgeving (RDW) en belasting bij klassiekers / oldtimers
Plaats reactie
cudann
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 apr 2013 14:03

1/3 - 2/3 regeling RDW - Range Rover Classic

Bericht door cudann »

hallo,

Vraag:
Kan je met de RDW regels, 1/3 -2/3 regeling, een Zwitsers Range Rover Classic chassis uit 1979 op NL kenteken krijgen (er staat geen motor en aantal deuren op ).
Kan ik hier een 3.5 inzetten en een 4 deurs koets en dan naar RDW voor kenteken?
Ik denk van wel om dat ik maar 1/3 vernieuw, of moet je eerst origineel zijn bij de RDW, dus juiste koets van 1979?
Iemand ervaring met Zwitserse kentekenpapieren ? of een gelijk project?
gr Dan
Range Rover Classic 1986 3.5 EFI
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: rdw vraag 79 classic met 4 deurs koets

Bericht door BullFyin »

Ook al staat er niks op het Zwitserse kenteken dan zou ik deze vraag eerst maar eens bij de RDW voorleggen.
Een 4 deurs was er niet in '79 en dan ook je motor wijzigen.....tja dan zijn al 2 dingen............
Tevens zou ik geen enkel risico nemen met een buitenlands kenteken, onze RRC,s daar is zoveel mee gerommeld en verandert.............
Dan behoort Zwitserland ook niet tot de EG ( invoerrechten ) ........hoe zit dat..........

Ik wens je veel wijsheid toe..........


Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
cudann
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 apr 2013 14:03

Re: rdw vraag 79 classic met 4 deurs koets

Bericht door cudann »

hoi Michel,

De motor/aandrijflijn wil ik origineel houden, de 3.5. Het gaat dus alleen om de koets van 2 deurs naar 4 deurs. Dan hou ik mij aan de 1/3 -2/3 regel.
Wat bedoel je met invoerrechten, het geheel is al in nederland.

gr Dan
Range Rover Classic 1986 3.5 EFI
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: rdw vraag 79 classic met 4 deurs koets

Bericht door BullFyin »

Goedemorgen Dan,

Ik begreep uit jou verhaal dat e.e.a. Nog moest gebeuren.......sorry voor het misverstand. Lees ook dit nog even door

r5o.nl (link verwijderd / r5o failliet)

Wellicht helpt dit een beetje en ik zou toch ook de RDW inschakelen die weten het het beste. Waarom zou je eigenlijk een 2 deurs verpesten door er een 4 deurs koets op te zetten.
Mensen zullen zich altijd afvragen van ' huh een 4 deurs op een 79er chassis , klopt dat wel '.................
Check eerst het chassis nmr en motor nmr wellicht is dit niet de originele combi en dan zijn de rapen gaar..........
Weg centjes en tijd en energie.
Zoals ik al eerder vermeldde er is genoeg gekloot met de RRC.

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
cudann
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 apr 2013 14:03

Re: rdw vraag 79 classic met 4 deurs koets

Bericht door cudann »

hoi Michel,

Project moet nog starten, betreft een een chassis uit 79 met zwitserse papieren. Koets en aandrijflij is niet aanwezig.
Vandaar de vraag 3.5 blok en ipv van de 2 deurs koets een 4 deurs. De keuze van 4 deurs is mij eigenlijk ingegeven omdat deze volgens mij eenvoudiger te vinden zijn in goede staat. Indien een 2 deurs koets voorhanden zou zijn gaat daar ook mijn voorkeur naar uit maar volgens mij zij die niet zo eenvoudig te vinden.
Mocht iemand een goede 2 deurs koets weten te staan dan hoor ik dat graag.

gr Dan
Range Rover Classic 1986 3.5 EFI
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: rdw vraag 79 classic met 4 deurs koets

Bericht door BullFyin »

Hmmmm, dan ga je toch 2 dingen wijzigen.......de motor en versnellingsbak en assen en de koets. Als je alleen het chassis hebt.............de RDW kijkt ook naar de nmr,s van bak en assen en niet alleen naar de motor.
Monteer je onderdelen van na '79 dan houden ze waarschijnlijk dat bouwjaar aan. Dus dan is je 79er chassis niet meer van toepassing.
Je kan Lucas Adriaanse via het vorige linkje even mailen die heeft een boel know how in huis.
Misschien heft Ron Melissen in Bennekom nog een koets e.d. Te vinden op Marktplaats onder HO Melissen.
Aardige man en weet ook veel en heeft zeer veel onderdelen.

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: rdw vraag 79 range rover classic met 4 deurs koets

Bericht door Bacchus »

Hoi,

Een maat van me heeft nog wel een 2 deurs koets staan dacht ik.

Verder sluit ik me aan bij de tips hier!! Overleg gewoon met de RDW, dan weet je precies wat ze van je willen en wat wel mag en niet mag.

Overigens mag het chassis al wel in NL zijn, als hij nog niet via de RDW en belastingdienst geïmporteerd is, zul je nog steeds iets aan invoerrechten en btw mogen doneren aan onze staat, denk ik.

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie