Goedkeur benzine kenteken RDW

Informatie over wetgeving (RDW) en belasting bij klassiekers / oldtimers
Plaats reactie
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Goedkeur benzine kenteken RDW

Bericht door BullFyin »

Vanmiddag bij de RDW A,dam geweest. Ik was er ruim op tijd en dat werd gewaardeerd en ik werd voor de in de afspraak gemaakte tijd geholpen.
Op rij 4 naar binnen en telkens liet ik de motor afslaan, dat begint lekker dacht ik al ..................l motor uit en de keurmeester zei, laat me raden, waarop ik begon te lachen en zei, ja ik ben ook het haasje, hij toverde een grote glimlach tevoorschijn en zei dat gaan we nu maar eens bekijken.

Eerst de visuele controlle op de items die verwijderd moesten worden, enige punt was dat de koperen leiding die onder de auto loopt nog een stukje in de kofferbak stak. Opgelost door de keurmeester want die trok hem naar buiten.
Dus dat was allemaal oké, chassis nmr controlle waarbij de keurmeester al opmerkte dat de letter van het bouwjaar correspondeerde met de letter van de koets.........ook dik in orde.

Toen liep de keurmeester naar zijn computer en zei, klaar hier zijn je papieren en ga maar afrekenen...............huh zei ik...........das snel!
Toen maakte hij de opmerking dat ze allerlei punten van herkenning hebben om het bouwjaar e.d. Te checken hebben.
Waarop ik zei, geen co controlle? Hang er maar aan hoor, zo gezegd zo gedaan. Was 1,9%, mooi ruim onder de limiet.
Mijn complimenten zei de keurmeester, dat maken we niet veel mee meestal zitten ze erboven. Ik zei, ik dinsdag ook nog. Gistern 2 SU,s geplaatst en afgesteld en langs de garage wezen meten.
De keurmeester een hand gegeven waarop hij zei veel plezier met de auto

Tijdens mijn keuring stond er nog een RRC naast mij, daar ging het niet zo best mee............kenteken vermelde een andere kleur dan de auto was...........
Toen kwam de aap uit de mouw, chassis uit 80, koets uit 90 en een EFI motor...............moest helaas naar buiten maar deze man was niet blij.
Afloop weet ik niet want ik moest naar buiten en afrekenen bij de bali, waar overigens een bijzonder charmante dame zat.
Nou ja alle spanningen zijn bij mij weg en een kenteken op benzine!

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2014 15:50 door Michel WaZ.
RRC 86 V8
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Goedkeur benzine kenteken RDW

Bericht door Bacchus »

Fantastisch! Goed nieuws.

Die lui van de RDW in Amsterdam zijn bij mij altijd heel aardig meewerkend en mee denkend!
Alleen, tja, fout is fout. Als je met iets aan komt wat niet door de regelgeving past, dan houdt het op. Dat wordt hen nog wel eens aan gerekend, maar dat zijn politieke keuzes.

Toen ik mijn afgezaagde en ingekorte Bobtail uit Engeland ging halen, ben ik ook eerst bij de RDW n Amsterdam gaan overleggen over de wat en hoe en mogelijkheden. Is daarna prima verlopen!

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: Goedkeur benzine kenteken RDW

Bericht door BullFyin »

Ik ging er wel heen met knikkende knietjes, het is toch een officiële rijksintstantie! Je weet of denkt dat je alles voor elkaar hebt, maar toch die twijfel hè........
De keurmeester die ik had vond ik wel oké en hij heeft de know how over hoe en wat, dus ik heb een leuke conversatie met hem gehad over de RRC en ik kreeg zelfs de tip om mijn gordel bestuurderskant te vervangen want die heeft wat kleine beschadigingen maar wel APK afkeur. Ook even naar de verlichting kijken zei hij, je bent tenslotte 80 kg lichter waarop ik zei dat dat nog moest vanwege de nieuwe veren en schokbrekers achter.
Deze keurmeester vind het prachtig dat ik hobbyist ben en geen dagelijkse rijder, hij zei dus dat de hobbyist er bijna alles aandoet om zijn auto in goede staat te houden en mijn RRC behalve op de paar plekjes carrosserie er goed uitziet.

Ik weet nu wel dat ze de auto,s van haver tot gort kennen, druk op de knop van de pc en alles komt te voorschijn dus de eventuele wijzigingen hebben ze meteen door. Bij mij werd ook de KM ingevoerd in de pc van de RDW, altijd makkelijk om op te vragen ofzo.
Bij het afrekenen hoefde ik ook niet mijn oude kenteken in te leveren, en op de afrekenprint staat met dikke letters " goedk. benzine " nieuwe kenteken krijg je thuis gestuurd met een aparte verzending van het eigendomspapier met daarop de unieke code die bij mijn RRC hoort.
Zo dat was de RDW keuring, nu de APK nog...........
Overigens, mijn carb,s staan nu wel zo afgesteld dat de co dik in orde is, maar wat mis ik een vermogen zo......wel zuuuuuniger rijden ha ha ha!

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Goedkeur benzine kenteken RDW

Bericht door Bacchus »

:D
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Plaats reactie