Marco's '73 er 200Tdi

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
marco

Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Het opknappen en opwaarderen van mijn Range Rover. Aanvankelijk wilde ik haar zo 'origineel' mogelijk houden, maar dat bleek ronduit een illusie te gaan worden. Dit ivm de slecht verkrijgbare onderdelen.

Hierbij een eerste foto, toen ik de Disco verruilde voor de Ranger.
Ranger was vochtig in het interieur, ranzig om aan te pakken, maar reed prima.
Heeft een RVS uitlaat, 2 inch verhoging achter, nieuwe dorpels, is opnieuw gespoten in the UK (slecht gedaan)
en voor wat ik tot op heden gezien heb, een prima chassis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door marco op 09 dec 2009 10:10, 3 keer totaal gewijzigd.
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Het plaatsen van een Camel lierbak achter de grille
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Het oude versleten interieur (for sale by the way)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Het vervangen van oude interieur voor nieuwe interieur.
Zie ook dat ik de panelen bij de achterwielen heb gevonden...

Maar verder blijft de middenconsole nog steeds een ellendig probleem.
Ik weet nog niet of ik er een automaat in ga plaatsen, dus blijft voorlopig deze lelijke console... :evil:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door marco op 09 dec 2009 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Even tussendoor, hoe de Ranger er nu uit ziet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Raynger
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:18

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door Raynger »

Die middenconsole is zo te zien origineel voor een Long-stick LT77 bak en later is er een short-stick ingezet. Maar dat wist je denk ik al.
Wat betreft die console, wat staat er op de middelste schakelaar en waar is die voor. Ik heb alleen de el.ramen er in zitten en verder zijn het 3 dummy schakelaars. Ik ben wel benieuwd.
RRC 1985 200Tdi KermisGroen
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Well... ik heb begrepen dat de middenconsole van een automaat achter een V8 is. Later is er dus een shortstick LT77 van een Disco ingezet. Waar de schakelaars voor dienen, heb ik geen idee. Het zijn geen dummies, maar zijn niet meer aangesloten.
Op de tekeningetjes staan een pijl naar boven en naar onder. Ik denk dus van elektrische ramen en/ of spiegels. In de middelste schakelaar staan een kruis en twee pijlen. Maar zoals ik al zei.. allemaal zooi waar mijn wagen niets aan heeft, omdat die te oud voor elektrische poespas is :mrgreen:
Raynger
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:18

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door Raynger »

marco schreef:...
Op de tekeningetjes staan een pijl naar boven en naar onder. Ik denk dus van elektrische ramen en/ of spiegels.
Die zijn idd van de el. ramen
In de middelste schakelaar staan een kruis en twee pijlen. Maar zoals ik al zei.. allemaal zooi waar mijn wagen niets aan heeft, omdat die te oud voor elektrische poespas is :mrgreen:
Een kruis met 2 pijlen :? Rare jongens die Britten. Misschien was het om de el.ramen van de achterportieren te blokkeren??
Maarehh "zooi waar je wagen niets aan heeft?? " Je kunt natuurlijk zeggen dat je die zooi er dan uit gooit, maar je kunt ook op zoek gaan naar elektriche raambediening en die inbouwen zodat die "zooi" een functie krijgt.

Mooie lierbak trouwens, waar heb je die vandaan en welke lier zit er in?
RRC 1985 200Tdi KermisGroen
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Heej Rayner... mijn wagen heeft 'die zooi' en nooit in gehad. Kan ook niet... was 1972?! Tenzij ik het mis heb natuurlijk.
Maar... zoals ik al eerder meldde, er heeft een conversie plaats gevonden van V8 naar 200Tdi. Dus is deze console er in geplaatst. Er zat grijs interieur in toen ik de wagen kocht, well... alleen voor dan. Grijs stof op de gearbox console, grijze cubbybox en grijze interieur delen. Dat ben ik langzamerhand aan het vervangen voor 'meer origineel' uit die tijd.

Ik heb een Warn 9000X nog wat ingebouwd zitten op een lierbak replica CT die ook op de RR's zaten.
Toen werkte de CT's met een Warn 8274 snellooplier. Ik koos voor deze bak omdat ik er tegenaan liep en graag een lier wilde inbouwen om de 'standaard' of klassieke look van de RR te behouden en er geen offroader-look van te maken. Denk dat ik daar enigzins wel in geslaagd ben. In de bijlage foto's en bouwtekening van de lierbak. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marco

Re: Marco's '73 er 200Tdi

Bericht door marco »

Kleine update, omdat mijn wagen naar de APK moest en ik nog eea in orde moest maken.
Minpunten :evil: :
- speling stuurkogel. Dit bleek gewoon een losse bout te zijn :!: :?: :!: Heel gevaarlijk, maar gelukkig niet al te los.
- speling op de stuurinrichting
- verdroogde rubbers onder de hockysticks en andere stangen. Vervangen.
- geen handrem... heeft het nooit gedaan. Omdat mijn handbak geen origineel is en mijn transmissierem ook niet, moest er eea aangepast worden. Werkt nog steeds niet naar behoren, maar wel APK waardig.
- ruitenwissersproeiers werkend maken....
- te dunne remmen voor en achter

Alles gedaan, honderden euros lichter. Gelijk maar even RVS cupjes laten monteren, want die verchroomde zooi werkt niet bij mijn werkzaamheden met de Range Rover. En toen... kwamen we er achter dat mijn achterveren 5inches verhoogd zijn. Maar die stabilisatiestangen waren niet aangepast. Vreemd genoeg. Dus stangen er af, laten verbuigen en terug gemonteerd met nieuwe rubbers er tussen. Zie hieronder het resultaat! Overigens, met het aandraaien van de stuurkogel, vervangen van een goede tweedehandse stuur inrichting, uitlijnen van de wielen... man man man... mijn RR stuurt nu bijna 1973 Goddelijk :?: :!: :!: Eerlijk waar... nog nooit zo fijn mijn stuur in handen gehad!

Mijn to-do list voor de komende maanden:

- kleppenstellen
- herplaatsen gerestaureerde deurframes met klapraampjes in process
- plaatsen van nieuwe (lees: tweedehands) spiegels op de deur in process
- interieur netjes maken in process
- plaatsen van zij knipperlichten LED done
- box achterin afmaken, incl LED verlichting plaatsen in process
- achterklep met binnensluiter vervangen voor originele achterklep met buitensluiting
- glaszekeringen vervangen voor steekzekeringen done
- uppertailgate; nieuwe schanieren en lockers plaatsen done
- chargeble Maglite plaatsen
- ruitenwissermotor vervangen done
- brandblusser en EHBO plaatsen
- automatic gearbox wellicht...
- rechterdeur van nieuwe schanieren voorzien
- bij diezelfde deur het slot repareren done
- betere plek vinden voor mijn kentekenplaat voor done
- nieuwe APK regelen done
- nieuwe rubbers onder de wagen
- kachel beter werkend maken in process
- hemel netjes maken/ vervangen/ restaureren...
- difflocklampje aansluiten
- achteruit rijverlichting aansluiten

... alles in willekeurige volgorde natuurlijk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie