Range Rover Classic Vogue SE '86

Volg hier Range Rover Classic projecten en restauraties van forumleden
Plaats reactie
matthewRM
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 21:32

Range Rover Classic Vogue SE '86

Bericht door matthewRM »

In mijn voorstel topic heb ik al het een en ander geschreven over mijn prachtige "hobby", en om alles overzichtelijk te houden zal ik in dit topic bijhouden wat er aan de auto verspijkerd wordt/is. Ik heb de auto al weer bijna een jaar in mijn bezit en aangezien het mindere weer er aan zit te komen, en ik dan vrij weinig met de range rover zal rijden, heb ik besloten om het een en ander aan te pakken.

Een kleine waslijst aan things to do:

- Motor valt uit bij inparkeren

- LPG uitbouwen

- Minder motor vermogen

- Raam bijrijder gaat niet open

- Dakraam werkt niet naar behoren

- Gerommel/getik achterin bij slecht wegdek (Verkeerde type schokbrekers achter zijn de boosdoeners. Kan geen kwaad, zijn nog in goede staat. tzt vervangen)

- Lekkage opsporen en verhelpen(Begonnen met pakking van kleppendeksel, kijken of het hiermee verholpen is anders verder naar beneden zoeken)


- Leder interieur plaatsen (inmiddels aangekocht)

- Brooklands kit plaatsen (inmiddels aangekocht)

- Nieuwe slangen

- Nieuwe hemel

- Verdeelkap/bougie(kabels) vervangen - afstellen

- Treeplanken

- Andere velgen 19/20"

- Volledig spuiten

Ik zal ongetwijfeld wat vergeten zijn maar dat komt t.z.t. wel weer boven drijven. Foto's volgen
matthewRM
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 21:32

Re: RRC Vogue SE '86

Bericht door matthewRM »

Inmiddels bijna een jaar verder...

Ik heb de auto dit jaar geschorst bij het RDW om in alle rust aan de auto te kunnen werken. Aangezien ik met een LPG installatie de volle pond aan wegenbelasting moet betalen heb ik deze inmiddels uitgebouwd. Binnenkort maar naar het RDW om de RRC weer te laten keuren. Maar voordat het zover is heb ik eerst een probleem welke opgelost moet worden, Voordat ik de LPG installatie uit heb gebouwd liep de motor al niet helemaal lekker, maar dat is na de uitbouw niet beter geworden. Naar mijn wetens zijn nu alle onderdelen van de LPG installatie verwijderd. Bij het starten van de auto loopt de motor stationair als een zonnetje. Echter wanneer ik het gas in trap valt de motor vrijwel direct terug en indien ik het gas ingedrukt houd dan valt de motor ook gewoon uit. Wanneer ik heel voorzichtig het gas indruk dan loopt het toerental wel gewoon op.
Is dit te wijten aan de afstelling of is het iets met de carburateur ? De bougies + kabels en verdelerkap zijn inmiddels al vervangen dus daar kan het niet aan liggen. De luchtfilter is ook vervangen en nog helemaal schoon.

matthys
BullFyin
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:56

Re: RRC Vogue SE '86

Bericht door BullFyin »

Hoi Matthys,

Allereerst even checken of je ontsteking in orde is / afstellen en het klinkt een beetje dat je ontstekingsvervroeging niet werkt. Zit het slangetje tussen je carb en vacuüm er nog goed op?

Ik lees carburateur , daar heb je er 2 van. Zijn je oliepotjes nog vol? Strombergs of SU,s , bij de Strombergs zit er een rubber membraan in, deze kan gescheurd zijn. Hierdoor beweegt de gasschuif slecht , benzinepomp nog goed ? Zit bij het linkerachterwiel.

Is je luchtfilter nog schoon? Zuig je geen valse lucht aan?

Tip ; stel je co af voordat je naar de RDW gaat, tot 10/86 mag dat 4,5% zijn en daarna 3,5 % .

Groet Michel WaZ
RRC 86 V8
Plaats reactie