Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een Range Rover Classic uit 1972, hoewel de carosserie uit 1986-’87 kan zijn. De auto is een pick-up. Achter de voorstoelen is de auto open.
Ik ben van plan om mijn opzet-camper in de bak te gaan monteren. Bij een proef-plaatsing zakte de auto zo ver door zijn achterveren dat ik overweeg om een set zwaardere spiraalveren te gaan toepassen. Ik weet echter niet welke daarvoor geschikt zijn omdat ik de specificaties (max. draagvermogen) van de aangeboden veren niet kan vinden. Ik schat het gewicht van de camper op 700-800 kg.
Ook zou ik willen weten of en hoe de ‘leveler’ op zijn werking te controleren is.
Wie kan mij met deze vragen helpen?
Bedankt alvast.
Dick Funcke
zwaardere achterveren en 'leveler'
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jun 2016 15:46
Re: zwaardere achterveren en 'leveler'
Ik heb op mijn RRC Bearmach veren.
Als je in de catalogus van Bearmach kijkt, kan je redelijk veel gegevens terug vinden over maten en gewichten.
Als je in de catalogus van Bearmach kijkt, kan je redelijk veel gegevens terug vinden over maten en gewichten.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
Re: zwaardere achterveren en 'leveler'
Die Boge veer werkt meestal niet (meer).
Mijn auto's hebben alle zwaardere veren. Net als een Discovery is de Boge leveler dan niet nodig.
Gewoon uitproberen welke de auto op niveau houdt, en niet te stug wordt.
Zelf gebruik ik de iets verhoogde havy duty van Britpart (geel), maar elk merk lijkt mij ok.
De Boge veer (als die werkt) drukt de auto in het midden omhoog, niet echt gunstig voor de wegligging.
Mijn auto's hebben alle zwaardere veren. Net als een Discovery is de Boge leveler dan niet nodig.
Gewoon uitproberen welke de auto op niveau houdt, en niet te stug wordt.
Zelf gebruik ik de iets verhoogde havy duty van Britpart (geel), maar elk merk lijkt mij ok.
De Boge veer (als die werkt) drukt de auto in het midden omhoog, niet echt gunstig voor de wegligging.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jun 2016 15:46
Re: zwaardere achterveren en 'leveler'
Erg bedankt voor de antwoorden. Ik kan verder ao.
Dick
Dick
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jun 2016 15:46
Re: zwaardere achterveren en 'leveler'
Hartelijk bedankt voor de antwoorden. Ik kan verder zo.
Dick
Dick